Vriendinnetje, Saba, Oud & Nieuw, Nieuwjaarsduik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Vriendinnetje, Saba, Oud & Nieuw, Nieuwjaarsduik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Vriendinnetje, Saba, Oud & Nieuw, Nieuwjaarsduik

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

He familie, vrienden, kennissen enz…

Het heeft weer even geduurd maar nu toch maar weer een berichtje van mij!
Bijna het einde van mijn tijd hier op Sint Maarten! Volgende week dinsdag vlieg ik terug naar het Nederland waar ik om 7 uur ’s ochtends aankom op Schiphol.

Wat is de afgelopen maand gebeurd? Het einde van mijn stage en 2 weekjes samen met mijn meisje.
Nadat mijn ouders langs waren geweest moest ik nog 2 weken werken. Niet heel bijzonder, op kantoor de laatste taken, opdrachten enz. afmaken, beoordelingsgesprek, stagegesprek en mijn stageverslag zien af te krijgen. Gelukkig is dit allemaal positief afgerond en heb ik mijn stage succesvol afgerond! Vrijdags de 23e december was dan mijn laatste stage dag. Dit was ook de dag voor kerst waarna de meesten een paar dagen vakantie hadden. De baas had ons (Rolf en mij) gevraagd om een presentatie te houden over de stage (hoe we het vonden, wat we geleerd hebben en of er nog verbeter punten waren). Dit was toch de kans om duidelijk te maken wat we ervan vonden waar iedereen bij was dus dit hebben we dan ook goed voorbereid. Aan de hand van een PowerPoint presentatie en wat grapjes tussendoor hebben we KPMG laten weten dat we het erg naar onze zin hebben gehad, leuke opdrachten hebben mogen meemaken en veel hebben geleerd. Mijn ouders hadden 2 flessen oranjebitter meegenomen vanuit Nederland. Hier hebben we aan het einde van de presentatie met alle collega’s mee geproost en als klap op de vuurpijl: voor iedereen was er een sleutelhanger met 2 gele klompjes eraan. Iedereen vond het erg leuk. ’s Avonds bij het kerstdiner van het werk werden al enkele sleutelhangers gespot aan de sleutels van onze collega’s. Waarschijnlijk missen ze ons nu al,,,

Toen kwam het moment waar ik toch wel erg naar uitgekeken heb,,, Mijn vriendin die voor 2 weken langs kwam. De 24e stond ik met zwetende handjes op het Princes Juliana Airport op haar te wachten. Wachten tot die deuren open zouden schuiven en ze eindelijk naar buiten kwam lopen, in mijn armen zou vliegen en we elkaar weer een dikke kus konden geven. Ik had het me al helemaal voorgesteld. Toen toch eindelijk kwam ze door die 2 deuren naar buiten lopen en konden we elkaar weer fijn vasthouden! Altijd leuk die momenten,,, Gister is ze weer terug gevlogen en zit al weer in Nederland. Het waren 2 erg leuke weken met elkaar.

25 december was het 1e kerstdag. We hadden afgesproken om samen een groot kerstdiner te maken. Rolf en zijn vriendin hebben het voorgerecht en het nagerecht gemaakt en Annelie en ik moesten het hoofdgerecht verzorgen. Uiteindelijk is het een 5 gangen menu geworden waardoor we zo’n 3 uur aan tafel hebben gezeten,,, Annelie en ik hadden gevulde champignons gemaakt (als nog een klein aperitiefje) en als hoofdgerecht: gebakken aardappel partjes, sugar snaps, kip filet gemarineerd in een sinasappel koriander saus en rode stoofpeertjes. Erg lekker natuurlijk! De 2e kerstdag zijn we met ons 2tjes gezellig uit eten gegaan.
Dinsdags zijn we naar sunset beach gegaan om de vliegtuigen te spotten die aankwamen en vertrokken. Altijd een hele happening, veel toeristen en erg leuk om daar te zitten. Om toch het ultieme gevoel te voelen als je daar bent hebben Annelie en ik toch nog wat vliegtuig’’jes’’ meegepakt. Het is zo vet om achter een vliegtuig te staan die vertrekt! Om die kracht te voelen van de wind die het vliegtuig weg blaast, de hitte van de motor en het zand die als steentjes tegen je aan vliegen,,, Eenmaal de smaak te pakken werden de vliegtuigen steeds groter waar we achter gingen staan. Echt super vet maar toch wel een beetje gevaarlijk achteraf.

Saba
Voordat Annelie zou komen had ik het met haar erover gehad dat ik graag naar Saba wilde gaan met haar. Om hier een nacht te overnachten vond ze een beetje te duur dus we hadden het er verder niet meer over gehad. Toen kwam ik met het dilemma met wie zou ik moeten gaan? Rolf was al geweest met zijn vriendin dus dan zou ik met er met iemand heen moeten die ik niet goed ken of alleen,,, Geen van 2 was een optie maar ik wilde hoe dan ook naar Saba nu ik toch hier zit dus toen kwam de goede kant weer in mij op,,, misschien moest ik dit als cadeautje geven voor het 1 jaar samen zijn. De week voordat Annelie aankwam heb ik dan toch de Ecolodge geboekt + vliegreis als verrassing. 30 december was de dag dat Annelie en ik een jaar ‘’verkering’’ hadden. We hadden de avond ervoor een discussie over wat we zouden kunnen gaan doen die dag want saai thuis zitten was niet echt heel gezellig. Wat zij niet wist was dat ik allang een koffer had ingepakt met kleding en alles om de volgende ochtend vroeg naar Saba te vertrekken. Na wat grapjes over cadeautjes enz. had ik haar erg nieuwsgierig gemaakt naar een cadeautje wat ze ‘’zou’’ krijgen dus ik vroeg haar zal ik je morgenvroeg om 5 uur wakker maken voor het cadeautje,,,? JAAA was het antwoord dus als een man van zijn woord ging mijn wekker heel toevallig ook om 5 uur. Ik geef haar een kus, ze werd wakker ik zeg kom opstaan, even douchen, klaarmaken en dan krijg je je cadeautje. Zij natuurlijk helemaal verbaast, moe enz. 6 uur kwam Rolf uit zijn kamer met de auto sleutel om ons weg te brengen maar Annelie had nog steeds geen idee van wat we gingen doen. Allemaal vragen stellen enz. maar ze snapte er niets van. Eenmaal op het vliegveld bij het inchecken kwam ze erachter dat we naar Saba gingen. Saba was erg leuk! Saba bestaat uit een slapende vulkaan, het heeft ongeveer 2000 inwoners en het heeft het kleinste vliegveld van de wereld (wat erg spectaculair is om te landen en op te stijgen) . Doordat Saba een slapende vulkaan is, is het eiland één en al berg waardoor je er erg goed kunt hiken/lopen. Eenmaal aangekomen met het vliegtuigje, hebben we een taxi gepakt naar de Ecolodge. Dit was/is een klein primitief huisje ergens midden op de berg in het bos. ’s Nachts is het er pik donker en hoor je allemaal geluiden die uit het bos komen. Nadat we ons hebben ingecheckt en onze zooi in het huisje hadden gedumpt zijn we ‘’even’’ naar het plaatsje eronder gelopen. Dit vonden we al een hele tocht (bult af en toen weer helemaal op) ’S middags hebben we ons gewaagd aan de Mount Scenery. Dit is de hoogste vulkaan van het eiland en de top is tevens het hoogste puntje van het Nederlandse Koningrijk. (877 meter hoog) Na een lange, stijle tocht omhoog kwamen we dan eindelijk op de top aan! Jammer genoeg is de top van Saba 80% van de tijd bewolkt en zie je geen drol. Na mijn hele snelle berekening van 24 uur in een dag is 20% van de tijd de top niet bewolkt,,, hahah dus na even te hebben gewacht kregen we dan toch eindelijk uitzicht over Saba! Erg mooi! Jammer genoeg heb ik nog niet de luxe dat er even een helikopter kan langskomen om me op te pikken dus we moesten de berg ook weer af klimmen. ’s Avonds hebben we echt erg lekker gegeten bij het restaurantje van de eigenaar. De volgende dag na het ontbijt zijn we naar het plaatsje The Bottom gehiked. Dit is de hoofdstad van Saba. Daar eenmaal aangekomen zijn we doorgelopen naar de zee via The Ladder. Dit is een erg lange/steile trap van het plaatsje The Bottom naar de zee. Via deze trap werd het plaatsje The Bottom vroeger voorzien van alle levensmiddelen enz. Respect voor diegene die daar zwaarbepakt naar boven hebben gelopen! Zonder bepakking hadden wij het al erg moeilijk om in één keer naar boven door te lopen,,, Na 2dagen hiken vertrok ons vliegtuig weer om half 6 richting Sint Maarten.

Eenmaal weer terug moesten we het huis klaarmaken voor het oud en nieuw feest wat we hadden georganiseerd hier in ons appartement! Al het bier, frisdrank, alcohol koud zetten voor 50 man, staantafels, rotzooi overal weg enz. Samen met de Nederlandse stagiaires hier op Sint Maarten hebben we samen het nieuwe jaar in geluid met vuurwerk en veel champagne! Een erg geslaagd feestje en een erg leuke oud en nieuw! Na 2 uur slaap ging mijn wekker alweer. De reden: de Nieuwjaarsduik waar we heen zouden gaan! Jaja een echte uitdaging die Nieuwjaarsduik,,, hahaha maar ik heb hem wel gedaan en ik heb er ook nog een fles champagne mee gewonnen! Voordat het aftellen begon werd er door de luidsprekers geschreeuwd: wie het eerst bij de boot is met die vlag van Sint Maarten erop krijgt een fles champagne! Deze uitdaging moest ik natuurlijk uitgaan als ‘’top zwemmer’’ en ja hoor gelukkig waren er niet echt goede zwemmers! Ik was veruit de snelste en zwom dus terug met een heerlijke fles champagne. ’s Avonds hebben we maar eens de hele zooi hier in het appartement opgeruimd. Het was zo’n vieze zooi dat de slippers nog net niet aan de grond bleven plakken, overal stonden lege bier flesjes, lege plastic bekers, glas, lege flessen, nootjes, enz…
De volgende dag hebben we chill niets gedaan. Zon, Zee, Strand dus vermaak jezelf maar.

Verder hebben Annelie en ik de toeristische dingen bezocht zoals Marigot en Philipsburg doorgelopen, Fort Louis en Fort Amsterdam bezichtigd, Piek Paradise (hoogste puntje van Sint Maarten) beklommen, Strandjes bezichtigd, snorkelen, onze dans moves laten zien bij Bliss, Tantra, Soggy Dollar Bar, La Bamba en Le Shore, uit eten geweest, naar de vlindertuin en Pinel Island geweest, we hebben een bootje gehuurd voor een halve dag met 25 pk erachter en we zijn naar de Lotery Farm geweest waar we een 2 uur durende tour hebben gedaan. Een toer die voor 80% er vanuit de lucht uitzag want het was een tokkelbaan tussen het bos door. Al met al een erg leuke 2 weken gehad met mijn meisje.
Gister is weer vertrokken en heb nu dus nog een weekje voor mezelf. Nouja voor mezelf,,, Ik moet mijn definitieve stageverslag af krijgen, leren voor tentamens die er aankomen en nog een beetje zonnebaden om niet helemaal wit thuis te komen.

Spreek jullie snel!

Groetjes, Kus, Later, Mazzel, Ciao, Knuffel,,,

• 10 Januari 2012 - 08:15

Lori:

Hoi Frank, ik heb inmiddels gehoord dat jullie het fantastisch hebben gehad! De foto's zien er prachtig uit. Nu nog even genieten van het zonnetje! Tot volgende week. groetjes Lori

• 10 Januari 2012 - 08:36

Freddy:

Hallo Frank,
    Je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt.
    Mocht het met de studie niet lukken, dan kun je altijd nog Reisverslagen gaan schrijven.
    Tot over 8 dagen !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 10 Januari 2012 - 11:18

Marianne.:

Hallo Frank,
    De foto's zijn schitterend, en jullie beidjes ook. Je kunt goed zien dat jullie genoten hebben van een welverdiende vakantie en van jullie samenzijn.
    Nu wordt het ook weer tijd om thuis te komen, een plek in Groningen te zoeken, je studie weer op te pakken en een afspraak bij de kapper te maken. Tot volgende week. ik ben blij je straks weer thuis te hebben. Dikke kus.