St. Maartens Day, Etentje en driftende motoren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu St. Maartens Day, Etentje en driftende motoren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

St. Maartens Day, Etentje en driftende motoren

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 November 2011 | Nederland, Amsterdam

He lieve mensen,

Alweer een weekje uit mijn leven! Het schrijven van leuke, spannende of uitdagende verhalen wordt steeds moeilijker nu ik hier langer zit en eigenlijk alles steeds meer normaal wordt! Afgelopen week was gewoon weer een weekje hard werken zoals wij dat kennen in Nederland. Jammer genoeg kent de klant dat niet dus het aanleveren van informatie die wij opvragen gebeurd niet zo snel waardoor wij in ons werk wel een beetje belemmerd worden. Tenminste zo ervaar ik dat want we kunnen alles een stuk sneller doen als alles maar mooi gaat zoals wij dat in Nederland kennen. Misschien is dat een stukje aanpassen aan de cultuur van hier maar de andere kant wij hebben wel te maken met een budget en dus ook een een tijdslimiet. Afgelopen week heb ik eerst een dag op kantoor gezeten, de rest van de week heb ik kunnen vertoeven bij een verzekeringsmaatschappij. Een verzekeringsmaatschappij met allerlei verzekeringen: van WA verzekering tot brand tot lijfrenteverzekering enz. Dus weer een ander bedrijf en dus weer een leuke nieuwe ervaring erbij.

Donderdagavond zijn we met onze collega's uit eten geweest. De reden hierachter was dat er 2 lieftallige collega's KPMG gaan verlaten. Altijd goed om ergens te gaan eten op de kosten van de baas maar naast dat was het weer erg gezellig! Ik had eerst een voorgerecht met krab en mijn hoofdgerecht was een heerlijk stuk zalm! Tussendoor gleed het bier vloeiend naar binnen (bij iedereen trouwens) wat de sfeer zo maakte dat we tot aan sluitingstijd nog aan de Karaoke zaten,,, hmmm ik denk dat er die avond aardig wat mensen niet hebben kunnen slapen! Dit was echt het hoogstandje van de avond maar toch wel erg gezellig met alle collega's!

Vrijdag: Sint Maarten day en dus een vrije dag voor ons! Sochtends eerst fijn uitgeslapen nouja fijn: om 9 uur kwam er een parade met 10 drumbands door frontstreet paraderen en dat was mijn nachtrust! Rolf wou kijken of we bij de cruiseschepen konden komen want daar lag ook een marineschip (Mr Ms van Amstel) waar hij graag even wou kijken. Nadat we onze dikke Getz geparkeerd hadden moesten we nog zien binnen te komen want wij hadden natuurlijk geen boardpass en zonder boardpass kom je niet op dat terrein. We vroegen bij het loket of we misschien even naar binnen mochten maar dat mocht niet. Gelukkig zei deze aardige man nog wel: maar jullie kunnen wel naar dat marineschip want er is een show bezig vandaag! Wij blij want we mochten naar binnen. Wij dachten natuurlijk, nu we binnen zijn kunnen we ook naar dat cruiseschip lopen nadat we natuurlijk bij die marineshow zijn geweest! (natuurlijk weer gebruik maken van de goedheid van de mens) Eenmaal bij de stijger aangekomen waar de marineschepen lagen bleek dat ze er best wat werk van gemaakt hadden. Verschillende schepen van Sint Maarten, Anguilla, St. Kids en de US en een stand met allerlei geweren waar je uitleg over kreeg en mocht vasthouden, allerlei verschillende accessoires en we mochten de schepen op om ze te bekijken (een kleine versie van de marinedagen) Daarnaast mocht je mee een rondje maken met de rubberen speedboten van de marine. Nadat we van het laatste schip kwamen zijn we toch maar even naar het cruiseschip gelopen. Eenmaal aangekomen bleek jammer genoeg dat bij de ingang van het cruiseschip alsnog een kaartcontrole was,,, We konden er nu niet dichter dan een kleine 50 meter bij komen. Maar alsnog: Wat zijn die schepen GROOTTT!!! Best raar dat die schepen blijven drijven als je erover na denkt hoeveel ton zo’n schip wel niet weegt. Bij het teruglopen zag ik een helikopter komen aanvliegen (ik had die helikopter al gezien vanaf het balkon eerder die ochtend dus ik wist wat die kwam doen maar nu we daar stonden viel eigenlijk het kwartje. Wat we die ochtend gezien hadden was dus een show die ze opvoerden) Rolf en ik hadden dus maar even een heel chill plekje gezocht, zittend aan de kade, beentjes hangend over de rand en toen maar kijken naar de show. Na de show zijn we even naar het stadion gereden waar (naar horen) wat gezelligs moest zijn. Nou het was zo gezellig dat we na 1 minuut al weer naar buiten liepen. Dooie boel daar! Buiten het stadion leek het net een motor meeting met allerlei racemotoren! Bijna allemaal met een verlengde achteras en een vette special paint! Erg mooi om te zien. Voor het stadion was een weg van ongeveer 100 meter en net nadat we wouden weg lopen begon het spektakel! Ik rook verbrand rubber en ik hoorde een motorblok van een Suzuki Hayabusa volle toeren maken,,, Dit wordt vet dacht ik!

Driftende motoren!
Ik draaide me om, zag daar een race motor (Suzuki Hayabusa) met special paint een dikke burn out maken. Hij kneep zijn voorrem in, gaf vol gas en leunde iets naar de zeikant waardoor hij driftend een heel mooi rondje maakte. Dit ging zo nog even door, van driftende motoren tot op het achterwiel rijden, staan op de moter, wielies enz. Motoren die hun banden kapot driften, quads en crossmotoren. Het gekke was nog wel dat de politie erbij stond te kijken alsof dit de normaalste zaak van de wereld is op de openbare weg! In Nederland hadden ze allang je motor in beslag genomen. Na dit gebeuren moesten we zien uit te figulieren waar Jan Smit was,,,

Zoektocht Jan Smit
Vrijdag (op 11.11.11) zouden Jan Smit en Liza Plat gaan trouwen op dit eiland. Dit konden wij natuurlijk niet zo ongemerkt laten gaan dus we gingen even zoeken naar de locatie waar zij zouden gaan trouwen. Dat even werd toch gauw een paar uur! Uit betrouwbare bron hadden wij vernomen dat zij in Villa Sandelyn zouden trouwen. Ik zoeken via google, vragen aan locale mensen en navraag gedaan bij barretjes (waar we dan ook uiteraard een biertje ‘’moesten’’ drinken) maar dit was allemaal verspilde moeite,,, Niemand kende die locatie of wist wie Jan Smit was. We hoorden iets over Grand Case dus daar zijn we geweest, elke straat doorzocht maar niets gevonden, toen snel door gereden naar het Hotel waar ze verbleven. Dit hotel wordt altijd goed beveiligd, groot hekwerk erom heen, beveiliging enz. maar tot onze verbazing stond er verderop een hek open (waarschijnlijk een personeels ingang of wat) dus wij snel de auto in de berm geparkeerd, stapten we uit deed de bewaker het hek dicht. Ik denk dat ze ons door hadden. Het is ook niet heel verdacht als dezelfde auto steeds heen en weer rijd,,, Jammer genoeg daar ook niets gevonden. Toen overwon onze lust naar eten want het was onderhand al half 8 dus hebben we toen onze zoektocht maar opgegeven en zijn we naar huis gereden om WEER een culinair hoogstandje te maken in Huize Naked Boy.

Kickbox gala
Zaterdag avond werd er voor het eerst een kickbox gala op dit eiland georganiseerd hier in Philipsburg. Omdat ik nu ook 2x in de week kickbox en dat er kickboxers meededen waarmee ik zelf ook kickbox leek het me leuk om hier bij te zijn. Rolf en ik hadden afgelopen woensdag al kaartjes gekocht want in de voor verkoop waren ze goedkoper dan dat je ze aan de deur betaald. 19:00 Sharp zou het beginnen naar ons idee. Tenminste dat stond op het kaartje. Eenmaal aangekomen kwamen we er achter dat 19:00 uur de deuren open gingen dus we konden nog eerst een uur fijn op van die houten bankjes zitten dus na een uur voelde ik mijn mooie billetjes al wel. Om 20:00 uur begon het. Eerst 7 amateur wedstrijden en daarna 4 professionele wedstrijden. Ik kan jullie wel vertellen over hoe iemand vrijwillig daar in die ring gaat staan en in elkaar wordt geslagen maar ik denk niet dat het daar leuker op wordt. Wel vet was dat er bijna aan het eind nog 2 meiden gingen kickboxen,,, Dit was toch wel het hoogtepunt van de avond! BITCH FIGHT! Ik moet toegeven dat ik toch liever tegen die mannen had gevochten dan tegen die vrouwen want dat ging er echt 10 keer zo hard aan toe. Aan het einde nog een MMA gevecht (dat is zonder handschoenen en je mag bijna alles doen om de ander K.O. te slaan) dit gebeurde dan ook, de 1 was zo van de wereld dat de scheids de wedstrijd heeft stop gelegd. Al met al was het mijn 1e kickbox gala maar het was toch wel erg leuk, ondanks dat het eigenlijk echt een rare sport is om elkaars hoofd in te slaan. Ramptoeristen zijn het, alleen dan wel ramptoeristen die ervoor betalen om iemand te zien die in elkaar geslagen wordt.

Zondag hebben we eerst even fijn uitgeslapen en daarna hebben we fijn in Mullet Bay gelegen. Volgens mij was dit de 1e keer (in de 2 en half maand dat ik hier nu al zit) een hele dag op het strand hebben gezeten,,, Dit was al weer het einde van de 10e week en het einde van dit verhaal.

Jullie weekend zit er ook alweer op dus werkse, leerse, sportse en chillse!
Tot volgende week!
Doeg, Hoi, Later, Kus, Knuffel, Mazzel en Groetjes X


Ps:
Toch wil ik nog even zeggen dat het wel ERG fijn is om elke avond fijn op het balkon te zitten, rond de 28 graden, de zee op de achter grond en in mijn achterhoofd wetend dat het bij jullie rond het vriespunt ligt! Love You en doe de groeten aan Sinterklaas! Kan iemand trouwens een adres wijziging doorgeven aan deze beste goedheilig man? Mijn verlanglijstje komt later!


  • 14 November 2011 - 06:52

    Freddy:

    Hallo Franky, Er moet er toch weer een de eerste zijn.
    Volgens mij zijn de eerste verschijnselen van te veel alcohol al zichtbaar. Je hebt de foto' er twee keer op gezet !!!!!!!!!!!!!
    Weer een leuk verslag van je stage.

  • 14 November 2011 - 12:26

    Erik:

    hoi frank
    ik ben niet jaloers zit ondertussen ook op het balkon met 28 graden .
    uitzicht op zee en de rest haha .
    groetje en tot wederschrijven .

  • 16 November 2011 - 15:54

    Lori:

    hoi frank, war sinterklaas betreft, je moet op www. sinterklaasjournaal je naam in het boek schrijven, dan komt de sint bij je op pakjes avond. groetjes Lori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 28199

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: