Pap en Mam, Sinterklaas en vliegtuigen spotten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Pap en Mam, Sinterklaas en vliegtuigen spotten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Pap en Mam, Sinterklaas en vliegtuigen spotten

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi,,,

Na 2 weken weer hard aan het werk te zijn geweest zal ik hier eens een keer niet wat over schrijven. Jullie zijn vast benieuwd naar de verhalen van wat ik meemaak naast mijn werk. Eerlijk gezegd is dat toch niet meer zo heel veel. Door de weeks is een beetje een vast ritme geworden. Werken van 8 tot 5, maandag, woensdag en vrijdag: kickboxen en de rest van de dagen gewoon chillen. Niet veel bijzonders. De sleur van het leven waarschijnlijk,,, Gelukkig zitten er nog weekenden in de week waar men tijd heeft om toch nog eens wat te ondernemen en uit te gaan.

Vorige week vrijdag zijn mijn ouders voor een weekje overgekomen! Met spanning stond ik daar op het vliegveld te wachten tot mijn lieve ouders eindelijk door die schuifdeuren zouden lopen en ik ze weer zou zien na 3 maanden. Dit was natuurlijk weer erg fijn om elkaar weer een kus en een knuffel te kunnen geven! Vrijdag avond hebben we even gezellig bij ons op het balkongezeten en heb ik mijn vader laten genieten van het Caribische biertje wat hier veel gedronken wordt.
De volgende dag (zaterdag) zouden we naar Marigot gaan om de stad te bekijken maar voordat we daar heen konden ging ik nog eerst met mijn groep een duik doen voor onze PADI cursus waar we onderhand nog steeds mee bezig zijn,,, Deze duik was in dezelfde baai als waar we eerder hadden gedoken dus het was niet echt heel bijzonder meer. Dit was ook te merken onder water want de aandacht lag meer bij het ouwehoeren met elkaar dan genieten van de wereld onder water. Brillen werden van elkaars hoofd afgetrokken, flippers werden uit getrokken, de luchtregulator (of hoe dat ding heet waar je door ademt) werd uit de monden getrokken enz… Al met al een hele uitdaging hahaha.

Marigot
Na het duiken, snel naar huis want we zouden naar Marigot gaan. Eenmaal daar aangekomen zijn we eerst naar Fort Louis gegaan. Dit is een Fort uit 1789 wat gebouwd is door Lodewijk XVI. Het is tegenwoordig niet meer dan een aantal muren en enkele kanonnen maar naast dat heb je er wel een erg mooi uitzicht over de haven en Marigot zelf. Na Fort Louis konden we weer de berg af lopen en hebben we even ergens gezellig wat gedronken en zijn we Marigot door gelopen. Omdat het nog te vroeg was om een restaurantje te gaan zoeken hebben we m’n ouders enkele mooie strandjes laten zien die we op onze route tegen kwamen. Savonds hebben mijn ouders Rolf en mij mee uit eten genomen waar we met ons allen erg van genoten hebben.

Paradise Peak
Na het uitslapen van ons en van mijn ouders (8 uur ’s ochtends) zijn we naar Paradise Peak gegaan. Dit is het hoogste puntje van Sint Maarten (424 meter hoog) waar je een erg mooi uitzicht hebt over het eiland. In de boekjes werd geadviseerd om met een 4x4 naar boven te rijden en anders deze situatie te vermijden,,, Onze gehuurde Hyundai – Getz heeft een 2x4 aandrijving dus dit moest toch ook wel lukken,,,? Nou dat deed hij ook zeker! Na enkele steile stukjes en een erg smal straatje (waar je net met 1 auto langs kon) zijn we toch echt met de Getz boven gekomen. Nouja boven,,, na wat zoeken (omdat we geen uitzicht zagen) bleek dus dat we nog via een klein padje door het bos naar boven moesten klimmen. Gelukkig had het geregend en lag er overal nat zand en klei wat het ons dus een stuk ‘’makkelijker’’ maakte. (dat was een sarcastische opmerking voor de mensen die dat niet snapten) Uiteindelijk boven aangekomen was het uitzicht toch wel erg mooi! Na even van het uitzicht te hebben genoten kwam dan toch echt het moment dat we ook weer terug moesten via dat gladde bospad,,, Nadat we bij Paradise Peak waren geweest zijn we door gereden naar de dierentuin van Sint Maarten! Omdat Rolf nog een gedicht voor Sinterklaas moest schrijven en nog wat kleine dingetjes moest doen was hij niet direct met ons meegegaan maar is hij nagekomen. Bij de dierentuin stond hij op ons te wachten en zijn we de dierentuin gaan bekijken. Leuk om het gezien te hebben maar daar blijft het dan bij. Qua dieren was er niet heel veel te zien (papagaaien, varkens, pauwen, aligators, aapjes, vogels, 1 struisvogel en een schildpad) en verder was het wel een klein zootje. Niet mooi de tuin geschoffeld, overal plasjes water, bladeren, takken en zooi dus naar mijn mening was dit toch niet zo’n heel groot succes. ‘s Avonds zijn we ergens even makkelijk wat gaan eten en toen was het weekend al weer voorbij. Maandags zou ik weer aan het werk gaan tot en met donderdag dus mijn ouders moesten deze dagen hun eigen weg zien te vinden. Dit is ze volgens mij prima gelukt en hebben ze in de week die ze hier hebben gezeten het hele eiland bekeken.

Sinterklaaaaas!
Ja ja Sinterklaas is toch ook echt even langs geweest op Sint Maarten! Nouja wij moesten zelf een beetje de goed heiligman spelen want maandag was het 5 december. Met ons werk hadden we lootjes getrokken. Dit was voor het kantoor voor het eerst en de helft van de collega’s kende helemaal niet wat Sinterklaas was. We moesten voor diegene die je getrokken had een gedicht schrijven (in het Engels) en daarnaast een cadeautje kopen. Maandag was de dag, 12 uur de tijd en de vergaderruimte was de locatie,,, Dit was erg leuk! Iedereen had een erg leuk gedicht gemaakt over de ander en daarbij natuurlijk ook een leuk cadeau.

Sunset Bar (Airport)
Vrijdag had ik vrijgenomen om die dag nog met mijn ouders door te brengen. Ik heb ze meegenomen naar de Sunset Bar. Dit is een bar aan het begin van de landingsbaan dus je ziet elk vliegtuig aankomen en vertrekken wat echt een trekpleister is voor toeristen en wat mijn ouders dus ook nog even moesten zien. Hier hebben we even wat gegeten en gedronken en zijn daarna weer richting het vliegveld omdat ze toch wel hun vlucht moesten halen (ook al mis ik nu al de avonden die ze voor ons hebben gekookt).

Al met al was het een erg gezellige week met mijn ouders. Erg leuk dat ze nog even een weekje langs zijn geweest om te zien waar ik zit, hoe het eiland eruit ziet enz… Nog 5 weken en dan gaat mijn vlucht al weer terug naar huis. Nog 2 weken werken totdat ik klaar ben met mijn stage en mijn vriendinnetje voor 2 weken langs komt. De tijd vliegt!

Dit weekend gaan we onze laatste 2 duiken doen voor onze PADI. Zondag hebben we een grote catamaran gehuurd (met 20 personen) waar we mee rond het eiland gaan varen inclusief drank en food dus weer genoeg om volgende week over te schrijven!

CYa, Doeg, Later, Hoi, Liefs, Mazzel, Kus





  • 10 December 2011 - 11:18

    Lieke:

    Leuk hoor! Geniet er nog maar even van!

  • 10 December 2011 - 17:32

    Erik:

    mooi verslag weer frank , je ziet de tijd vliegt voorbij. ik zit maandag op de helft dan nog 4 weekjes .
    geniet er nog van tot wederhoren groetjes vanuit brasil .

  • 11 December 2011 - 11:36

    Hennie En Alie :

    nog een paar weken dan weer heerlijk met je vriendin genieten van de mooie omgeving wij wensen je nog veel plezier toe geniet ervan.

  • 14 December 2011 - 15:21

    Marlies:

    Hey Frank, zo te lezen heb je het erg naar je zin daar! Leuk dat je ouders ook nog zijn langs gekomen. Heel veel plezier nog en geniet ervan! x

  • 23 December 2011 - 13:09

    Lori :

    Hoi Frank,
    Nog even en dan is Annelie op weg naar jou! Ik wens jullie beiden heel veel plezier samen op St. Maarten, geniet van het zonnetje en van elkaar. Annelie heeft na alles het afgelopen jaar het zeker verdiend samen met jou op het eiland te zijn. Plezierige kerstdagen en jullie belanden vast wel op een leuke party met oud en nieuw! Zorg goed voor mijn lieve dochter en tot in het nieuwe jaar!
    Liefs Lori

  • 25 December 2011 - 11:27

    Emma:

    hallo allemaal,
    hoe is het met jullie?
    met mij is alles goed,
    ik heb de foto,s gezien, leuke foto,s.
    mooi arpartement.
    heb je het goed op je werk? frank.
    ik heb het wel naar mijn zin.
    jullie vast ook wel?
    met mama,lorie gaat het ook wel goed.
    veel plezier met elkaar,en een gelukig
    nieuw jaar, sorie ik hat even zin in rijmen, hihih,
    leker feesten maar dat mag wel.
    en frank nog sukces met je werk
    wij gaan vanavond,25-12, lekere hapjes eten.
    Dit verhaal is geschreven door Emma.
    kusjes van emma en groeten van emma
    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
    veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
    kusjesvan emma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ik hou van julliexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 28203

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: