Pinel Island ouders Rolf en uitkijken naar vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Pinel Island ouders Rolf en uitkijken naar vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Pinel Island ouders Rolf en uitkijken naar vrijdag

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hee mensen!

Mijn laatste berichtje is onderhand al weer 2 weken geleden. Jullie zullen wel denken: die jongen denkt niet meer aan thuis,,, maar het tegendeel hoor. Stiekem denk ik nog wel aan jullie hier in het Caribbean. Het wordt steeds saaier hier dus ik heb jullie niet meer wat te vertellen. Eigenlijk is dat ook wel weer erg overdreven want saai is het hier zeker niet ik maak alleen wat minder mee en het wordt allemaal een beetje normaal. Elke dag weer om 7 uur eruit, 8 uur op het werk tot minimaal 17.00 uur, naar de supermarkt boodschappen halen, skypen, eten maken, sporten en wachten tot het weer tijd is om naar bed te gaan.
De afgelopen 2 weken heb ik bij een groot verzekeringsbedrijf gezeten die verschillende vestigingen heeft op Curacao, Saba, Anguilla, St. Kids, St. Lucia, Aruba en Sint Maarten dus er zou genoeg te doen moeten zijn. Jammer genoeg heb ik weer te maken gehad met het Caribische kijk op het leven. Wat we vandaag niet doen komt morgen wel njah of overmorgen,,, dus met andere woorden: Het liep voor geen kut! Gegevens werden pas na enkele dagen aangeleverd en dan nog de volledigheid van de aangeleverde spullen,,, Jeuj! We kunnen weer een paar dagen wachten op de andere helft die we ook moesten hebben. Naar mijn mening konden we er wel een week sneller over doen om alles te controleren als alles maar optijd word aangeleverd en daar scheelt het nogal aan hier in dit land. Afgelopen vrijdag hebben we afgesloten bij deze klant maar na 2 en halve week was nog steeds niet alles aangeleverd en dus gecontroleerd. De klanten hebben niet zo goed door dat de interim controle (die we nu aan het uitvoeren zijn in deze tijd van het jaar) de aanleiding geeft tot de eindejaarscontrole dus als het niet loopt er het kost alleen maar veel tijd gaan de kosten voor hen bij de eindejaarscontrole ook omhoog want de tijd wordt ook meegerekend in de offerte. Dit was dus één van de mindere klanten naar mijn mening en nu maar kijken wat mij aankomende week gaat brengen.

Vorig weekend hebben we weer duikles gehad. Dit keer gingen we skills oefenen in een zwembad. Dit zwembad was in Oyster bay bij een groot resort. Nadat we een kwartier enkele oefeningen gedaan hadden kwam de manager van het resort naar onze duikleraar. Er was één man (een hotelgast) die niet zo goed tegen het geluid van de bubbels kon en of we dus wouden stoppen. Ik neem dan aan dat zo’n duikschool niet zomaar bij een resort in het zwembad gaat duiken maar dat zij een overeenkomst met dat resort hebben dat wij daar mogen duiken. Toch bleek dat we moesten ‘’opsouten’’. Wij hebben deze man heel vriendelijk laten blijken dat wij het erg kinderachtig vonden,,, Ons probleem was nu waar moesten we nu verder duiken? De helft van onze groep werkt in de horeca dus die moesten die dag ook werken om 4 uur dus alle duikspullen verplaatsten en ergens anders gaan duiken was voor hen geen optie. Na een kort overleg hebben we besloten om met diegene die nog wel langer konden blijven te gaan duiken en de oefeningen te gaan afsluiten en diegene die moesten werken konden zondag terug komen om hun skills verder te kunnen afmaken. Dus Rolf, Roy en ik hebben onze oefeningen in de zee verder afgemaakt. Een korte beschrijving wat we moesten oefenen: zonder bril rondzwemmen, de bril onder water weer opzetten en al het water er weer uitblazen. Onze duik uitrusting onder water helemaal af doen en weer aan doen. Onze duik uitrusting boven water (drijvend) helemaal af doen en weer aan zien te krijgen, je vest tot een bepaald punt vol laten lopen met lucht zodat je drijft zonder boven te komen of de bodem aan te raken enz… In het begin dachten we: saaaaai zwembad oefeningen maar achteraf was dit toch erg leuk om te doen. Nu moeten we nog 2 duiken maken tot 18 meter en dan hebben we ons duikbrevet (PADI)

Afgelopen week zijn de ouders van Rolf hier geweest om te zien waar hun zoon woont, hoe het eiland eruit ziet en om te genieten van het weer. Tot mijn geluk heb ik ook nog een beetje van hun aanwezigheid kunnen genieten. Toen ze zondags aan waren gekomen zijn we heerlijk uit eten geweest, 3 dagen zijn ze bepakt met boodschappen bij ons appartement langs geweest om onze vitamines bij te vullen met heerlijk eten dat ze voor ons kookten en afgelopen zaterdag zijn we samen naar Pinel Island geweest. Pinel is een klein eilandje bij Oriental Bay met enkele barretjes/cafetjes waar je rustig kunt genieten van de natuur en erg goed kunt snorkelen.

Nadat ik een beetje heb kunnen meegenieten van de ouders van Rolf komen aanstaande vrijdag mijn eigen ouders voor een weekje aan op het eiland. Ik moet even melden dat ik het ERG leuk vind dat zij komen om te kijken hoe het eiland eruit ziet, om te genieten van het weer en om te kijken hoe hun lieve zoon het overleefd op dit eiland. Ik heb al een schema voor ze klaar liggen wat ze kunnen gaan ondernemen op dit eiland. Ik heb er zin in en kijk er nu al naar uit om ze vrijdag van het Princes Juliana vliegveld op te halen!

Groetjes, Knuffel, Later, Hoi, Mazzel, Kus, Ciao

  • 28 November 2011 - 12:12

    Lieke:

    Ja, dat klinkt wel bekend, die Caribische instelling, maar ook daar kun je van genieten! Veel plezier met je ouders volgende week.

  • 28 November 2011 - 12:25

    Erik:

    hoi frank veel plezier vrijdag en de rest van de week als je ouders er zijn maak er wat van maar dat lukt wel groetjes vanuit een warm brasil 33 graden .

  • 28 November 2011 - 12:36

    Frank Rikhof:

    Ik geniet ook zeker wel van de cultuur maar op het werk hebben we nog wel te maken met deadlines dus dat is soms toch wel wat anders dan de Caribische instelling. Je kan er weinig aan doen dus aanpassen is de enigste optie. Hoe is het verder Lieke? Je bent nog niet terug in Nederland ofwel? Veel plezier nog! Thanks Erik! Jij ook veel plezier in Brazil!

  • 29 November 2011 - 09:23

    Stef:

    Hoe kun jij nou problemen hebben met die caribische instellingen? Jij kan toch helemaal niet hard werken?
    Groetjes,:)

  • 08 December 2011 - 13:19

    Lori:

    Hoi Frank, wat fijn dat je je ouders kunt laten zien waar je bent! Geniet er maar van samen en doe ze de groetjes. En ik vind het helemaal fijn dat Annelie je straks eindelijk kan komen opzoeken en jullie samen kunnen zijn! Werk ze nog een beetje, niet te hard, dat kan de bevolking niet aan....., kun je straks wel weer in nederland doen. lieve groeten Lori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 28200

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: