Halloween, lekke band en de Koninklijke Familie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Halloween, lekke band en de Koninklijke Familie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Halloween, lekke band en de Koninklijke Familie

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Heee familie, vrienden, kennissen en de rest!

Dat zijn al weer 2 weken die er voorbij zijn! Ik had niet veel te vertellen vorige week dus ik had besloten om een weekje over te slaan.
De afgelopen 2 weken heb ik weer bij 2 verschillende klanten gezeten. Eerst een week bij een groot resort en de afgelopen week heb ik bij een bejaardentehuis/verzorgingstehuis gezeten.
Het Resort waar ik heen ging ligt in Maho en dat is voor mij ongeveer 20 minuten rijden maar zoals ik al eerder in 1 van mij verslagen heb verteld, ze zijn bij Simpson Bay met de weg bezig en laat ik nou net het geluk hebben dat ik daar langs moet rijden! Maandag kwam ik dan ook ipv 8 uur pas half 10 aan,,, Oeps! Klote file! Over een stuk van nog geen 2 kilometer sta je anderhalf uur vast. Dit betekende ook dat ik anderhalf uur langer door moest werken. Dit was achteraf toch wel een voordeel want ipv 17:00 ging ik nu pas 18:30 richting huis. Het enige voordeel was dat de file rond die tijd al bijna weg was! Ik keek al uit naar de rest van de week, gezellig elke ochtend en avond met de locale bevolking fijn in de file staan! Ook heb ik nog een lekke band gehad! Ik was dinsdag al eens door iemand langs de weg gewezen op mijn voor band maar ik was vergeten om er verder nog naar te kijken, de volgende dag werd ik weer gewezen op mijn voorband dus dacht laat ik nu is kijken wat het is. Ik loop naar rechts voor (waar die man naar wees), niets te zien dus dat vond ik een beetje raar. Ik wil weer instappen zie ik dat mijn linker voorband plat op de weg ligt,,, hmm zou ik hier dan al (minimaal) een dag mee rond rijden,,,? Hahah oeps! Ik naar het benzine station om te kijken of ik mijn band kon oppompen, werkte dat klote ding niet dus ik begon me te beseffen dat er niets anders opzat dan dat ik toch maar mijn band moest gaan vervangen. Stond ik daar in mijn nette pak, stropdas voor en schoentjes gepoetst. Om de pret een beetje te drukken begon het nog even te rekenen! Ik dacht laat ik maar eerst Andre bellen (mijn stagebegeleider) om te zeggen dat ik wat later zou komen. Toen ik in de auto zat en aan het bellen was kwam er een man naar me toe en vroeg of ik een lekke band had? En of ik nog een reserve band had? Ja was mijn antwoord op bijde vragen. Deze local pakte de reserve band, de krik en de moersleutel uit de kofferbak en begon mijn band te vervangen,,, dit was eigenlijk niet mijn bedoeling maar toen ik die man zo geconcentreerd op zijn knieën zag zitten terwijl ik ernaast stond in mijn nette, schone pak, kon ik hem natuurlijk niet storen. Ik heb dan ook al zijn handelingen aandachtig bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn reserve band er naar behoren opgezet is waardoor ik weer veilig verder kon rijden. Nu snap ik ook waarom op elk nummerbord staat: The friendly Island! Ik heb deze goede man toch nog even de hand geschud (nouja het was eigenlijk een box want iedereen geeft hier elkaar een box) en hem $10 dollar meegegeven. Verder was het een erg leuke week bij het Resort! Heb veel mogen doen, interviews, controles, leegstandscontrole van de kamers (ik mocht de kamers uitkiezen die we gingen controleren dusss dan maar iets van mijn eigen rang: waar was het blaadje met de panthouse kamers! Nouja kamers zijn het niet meer, denk dat appartementen er een beter woord voor is!), achter de schermen kijken in het grootste casino van dit eiland wat bij die Resort hoort, enz. Het was weer een erg leuke werkweek. Afgelopen week was weer wat anders. Ik heb elke ochtend fijn de bejaardjes goed morgen gewenst. Ik heb dus bij een bejaardetehuis gezeten. Toch weer een andere ervaring. Hier heb je te maken met veel subsidies en vergoedingen die hun grootste bron van inkomen is. Het bevalt me wel om steeds iets anders te zien. Achter de schermen mee kijken hoe alles in zijn gang gaat binnen een onderneming, zien wat ze uitgeven en wat de verkoopprijs is, enz. Wat ik ook erg kon waarderen afgelopen week was dat ze in de vergaderruimte ‘’waar wij zaten’’ een Nespresso apperaat hadden staan! Eindelijk koffie waar ik echt van kon genieten en daar heb ik natuurlijk volop gebruik van gemaakt!

Halloween!
31 oktober was het halloween. Dit viel dit jaar op een woensdag dus om toch nog een feest van te maken hadden ze in het weekend overal Halloween party’s! Ik had nog nooit Halloween gevierd maar wat allemaal hoorde hier zou het een Big Happening worden. Hier hoorde natuurlijk ook een ‘’mooi’’ costuum bij! Vrijdag na het werk zijn we (Rolf en ik) dan ook even heel snel de winkelstraat in Philipsburg in gelopen om HET costuum te vinden wat het beste bij ons paste. Door het tijdsgebrek (omdat de winkels gingen sluiten) hebben we dit jammer genoeg niet kunnen vinden dus hebben we maar wat van de rekken afgegrepen. Het waren kindercostuums (tot 12 jaar). Hmmm dat zou wat worden! Rolf had een heel mooi Cowboy pakje (incl. riem met 2 geweertjes) en ik had een heeeeel mooi heksen jurkje met bijpassende punt muts,,, Nadat we het even custom-made hadden gemaakt (we moesten even stukjes wegknippen anders kwamen we er niet in) kon het feest beginnen! Rolf met zijn naveltruitje en ik met mijn jurkje! Ondanks dat iedereen ons een beetje raar aankeek hebben we toch een erg leuke avond gehad! (Om jullie een beeld te geven hoe wij erbij liepen heb ik speciaal voor jullie nog een foto toegevoegd hieronder)

Afgelopen week is de Koninklijke familie hier geweest. Best raar dat het hele land in rep en roer is voor 1 persoon. Alle straten worden dik een uur voordat Beatrix langs komt rijden om naar het vliegveld te gaan afgezet. Hierdoor kreeg je alleen maar geïrriteerde mensen en erg lange files wat de stemming niet ten goede kwam. Donderdagavond was er hier in Philipsburg een feestje voor de Koninklijke familie. Er werden diverse acts uitgevoerd van locale verenigingen, groepen, bandjes enz. Rolf en ik zijn hier ook nog even naar toe gelopen en hebben natuurlijk de Koningin, Willem Alexander en Maxima gespot! Jammer genoeg had ik niet mijn fototoestel mee maar alleen mijn telefoon dus ik heb geen duidelijke foto’s kunnen maken. Wel leuk dat Maxima echt gewoon der zelf blijft en gewoon meedoet met zwaaien, dansen en gek doen.

Vrijdag hadden we weer happy hour met het werk. Normaal gaan we gewoon gezellig wat drinken op het werk maar afgelopen vrijdag was er ook Boardwalk festival (Omdat in het laagseisoen de locale mensen niet veel te doen hebben wordt 1x per maand het Boardwalk festival georganiseerd om de mensen uit hun huizen te krijgen voor een gezellig feestje. Der staan dan ook altijd overal kraampjes met eten en drinken maar ook een podia waar bandjes optreden.) dus werd er besloten om het niet te houden op het kantoor maar op de Boardwalk! Dat vonden Rolf en ik natuurlijk erg positief want dat hield in: eten en drinken op de rekening van de baas. Het happy hour begon om 18:00 uur en het zou eindigen om 22:00. Uiteindelijk waren Rolf en ik om 5 uur thuis dus de conclussie hieruit was dat het een erg leuk feestje was.
Zaterdag zou er een feest zijn bij de Soggy Dollar Bar! Sensation White SXM! Dit betekende: Iedereen in het wit en een DJ (DJ Jose (volgens mij een best bekende dj uit Amsterdam) DJ Bossman en DJ Eric El Diablo) die dance/trance muziek draaide! De locals waren op 1 hand te tellen want dit was natuurlijk geen dagger muziek waar ze op konden daggeren dus dat was niet hun style maar de tent stond dit keer vol met blanke mensen allemaal in het wit gekleed! Erg leuk om te zien en natuurlijk weer een erg leuke avond!

Verder heb ik niet veel gedaan. In het weekend, uitslapen en een beetje op het strand hangen. We hadden afgelopen weekend vergeten om door te geven wanneer we konden duiken dus dit weekend hebben we ook niet gedoken (wat ik wel jammer vond). We hebben vorig weekend nog wel onze theorie gedaan die bij de PADI cursus hoort! Onze duikgroep bestaat uit onze buren, Rolf en ik. Na onze 1e duikles kregen we 1 boek mee met ongeveer 200 bladzijden theorie die we met ons allen moesten lezen. Maar bleek nu dat we dit in 1 week moesten hebben uitgelezen. Dit had natuurlijk niemand gedaan dus toen we op de duikschool aankwamen was onze duikinstructeur niet zo heel blij. Dit betekende een dagje fijn zitten, in een kamer, samen de theorie doornemen en vragen beantwoorden. Na 4 uur theorie waren we dan eindelijk klaar maar omdat ik er niet zeker van was of alle theorie er het volgend weekend nog in zou zitten wou ik eigenlijk wel direct examen doen. Dit kon gelukkig dus met alle theorie vers in ons geheugen hebben we ’’examen’’ gedaan. (het was meer een huiswerk opgave waarin iedereen kon overleggen en een leraar die uitleg gaf als je iets niet wist) Volgende week krijgen we waarschijnlijk onze uitslag maar ik denk dat ik wel geslaagd ben hahaha (Duikinstructeur: Bedankt!).

Aankomende week staat er niet veel op de planning dus ik laat me verrassen! Donderdag hebben we een etentje met het werk omdat er 2 collega's weg gaan. Vrijdag is hier Sint Maartensday of zoiets dus we hebben een extra dagje vrij wat natuurlijk altijd welkom is!

Tot volgende week.

Kus, Groetjes, Doeg, Later --> X

• 08 November 2011 - 13:46

Annelie:

Lievie!
    Laat ik ook maar eens een berichtje neerzetten hier haha. Ik wist alles natuurlijk al (a) Maar de foto's had ik nog niet gezien :) Ziet er zo leuk uit! Nog anderhalve maand en dan kun je me eindelijk het eilandje laten zien. Zoveel zin in!
    Dikke kus

• 08 November 2011 - 14:30

Rense:

Frank!,
    En... nog steeds van mening dat een Republiek beter is voor het koninkrijk der Nederlanden? haha
    Leuke foto's!

Rense

• 08 November 2011 - 19:31

Mariel&jan:

Ha die Frank

Heb je vrijdag ook nog een bruiloft of ben je niet uitgenodigd. Ze zeggen dat Jan smit vrijdag trouwt op sint maarten. gr veel plezier nog.

• 09 November 2011 - 02:01

Frank Rikhof:

Ja vrijdag trouwen Jan Smit en Liza hier inderdaad! Ze verblijven in het La Samanna Resort! Het duurste hotel van het eiland. Ik heb afgelopen zondag daar nog op het strand gelegen hahah maar niets gespot want ik zag dat ze hier al vanaf zondag op het eiland waren. Misschien zal ik ze nog wel zien 1 van deze dagen,,,

• 14 November 2011 - 19:45

Liset:

Ha die Frank!

Vind het zo leuk al je belevenissen mee te kunnen lezen vanuit ons inmiddels erg koude Nederland. Brrr.... Dus ben best een beetje jaloers!
    Moet zeggen dat die jurk je erg goed staat, hihihi!