Stage in Sint Maarten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Stage in Sint Maarten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Stage in Sint Maarten

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 Mei 2011 | Nederland, Groningen

Hoi Allemaal

Voor de mensen die mij nog niet kennen zal ik me nog even kort voorstellen! Mijn naam is Frank Rikhof, ben 22 jaar kom oorspronkelijk uit Twente en studeer nu enkele jaren Accountancy aan de Hanze Hogeschool te Groningen.

In het derde jaar van de opleiding moeten we gaan stage lopen. Deze stage duurt 560 uur wat dus overeenkomt met 70 dagen.

Ik heb altijd al een stukje in mijn hoofd rond dwalen met als wens een stage in het buitenland. Dit met het voornamelijke doel mijn Engelse woordenschat omhoog te halen. Nu ik mijn credits heb behaalt, heb ik een afspraak gemaakt bij het Bureau van Buitenland stages om me daar te laten informeren en om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Laat het woordje informeren maar weg want deze man (Dhr. Bremmer) is zo enthousiast over buitenlandse stages dat hij je direct overhaalt.

Je moet gewoon die stap zetten!

Ik heb mijn wensen op tafel gegooid en we zijn er samen uit gekomen: Sint Maarten!

Waarom Sint Maarten? Elk land heeft zijn eigen regelgeving op gebied van Accountantcontroles enz,,, Omdat Sint Maarten bij het Koninkrijk der Nederlanden hoort hebben zij met dezelfde regelgeving te maken als in Nederland. Dit geld ook voor Bonaire en Curaçao maar in Sint Maarten is de voertaal Engels (sowieso op kantoor en het vastleggen van documenten) en dat was nou precies wat ik wou!
Toen had ik nog de keus tussen 3 kantoren die gevestigd zijn op Sint Maarten. PWC, KPMG en BDO. Bij PWC kan ik met de samenstel afdeling mee lopen, bij KPMG kan ik met de audit afdeling meelopen en bij BDO kan ik met alles meelopen maar BDO is net bezig met het opzetten van het kantoor op Sint Maarten dus alles is nieuw voor hen.
Één van mijn andere wensen was: ik wil de kant van de Register Accountant (RA) zien. Ik heb daarom gekozen voor KPMG.

Dhr. Bremmer heeft ons met elkaar in contact gebracht. Na een sollicitatie brief + CV en een kort telefoon gesprek tussen KPMG en mij is mijn wens voor een buitenlandse stage zeker!

Van 12 september tot 16 december zal ik stage gaan lopen op het kantoor van KPMG op Sint Maarten.

Nu opzoek naar een goedkope vlucht, een mooi huis en een surfplank voor in de weekenden!

I love it already!

  • 06 September 2011 - 19:01

    Hennie En Marijke:

    Frank succes, en heel veel plezier met je stage en je eerste buitenlandse ervaring. Geniet van het relexte leven daar.

    hennie en marijke

  • 06 September 2011 - 22:46

    ERIK:

    hoi frank
    succes met je stage , maar ook veel plezier na je werk groetjes ook van annie en johan doeiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 1602
Totaal aantal bezoekers 28213

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: