1e dag Sint Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu 1e dag Sint Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

1e dag Sint Maarten

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 September 2011 | Nederland, Sint Maarten

Hee Luite

Ik ben dan nu echt weg. Vandaag gevlogen om half 9. 11 uur lokale tijd waren we over op Sint Maarten. Het afscheid nemen had ik zwaarder verwacht maar ging gelukkig aardig goed. Ik heb nog niet echt beseft dat ik 5 maanden niet thuis zal zijn en mijn meisje even lekker kan knuffelen,,, Het zal deze dagen wel komen. De vlucht was best chill! Ik heb natuurlijk nog nooit zo lang in een vliegtuig gezeten en ook nog nooit in een groot KLM vliegtuig dus dit was al weer een nieuwe ervaring. Het was best ruim, elke hoofdstoel had zijn eigen beeldschermpje met ''game''console waar we films konden kijken, muziek konden luisteren, spelletjes konden spelen enz... Ik heb me dus aardig goed vermaakt ipv slapen wat misschien beter was geweest! Het landen op Sint Maarten is erg apart! Je vliegt erg laag over zee en net op het laatste moment komt er ineens een landingsbaan te voorschijn. Dat was best grappig om te zien. (op het strand voor de landingsbaan staat een cafe/kroeg waar we nog een keer heen gaan vliegtuigen spotten die zo laag over het strand vliegen) Eenmaal op Sint Maarten werden we opgehaald door een KPMG medewerker. Wij wisten niet zo ons adres (behalve frontstreet 177) maar na het noemen van ons appartement naam ( The naked apartment) wist de man direct waar hij moest zijn,,, (zal dit wat goeds betekenen?) Nadat hij ons had afgezet en wij binnen waren dachten Rolf en ik: DIT IS CHILL!!! Hier vermaken we ons wel want de foto's die ik al van te voren had van het appartement kloppen precies! Grote slaapkamer, grote keuken / woonkamer en om jullie nog meer jaloers te maken: het staat op het strand van Great Bay! Ons uitzicht is waar iedereen graag wakker zou willen worden. Het strand is zo fijn en het water zo mooi groen! Het is hier ongeveer 33 graden met 3 wolkjes aan de hemel.
Na de koffers te hebben uitgepakt zijn Rolf en ik het water maar is ingedoken en even een hele ''romantische'' strandwandeling gemaakt, even langs de supermarkt geweest om bier te kopen (en natuurlijk ook wat melk, frisdrank en wat ontbijt voor morgen) Rond 8 uur zijn we even wat gaan eten bij het Hollands House Beach Hotel wat hier iets verderop aan het strand ligt. Naast ons appartement zitten nog 2 Nederlandse jongens die hier ook tot eind januari stage lopen (in de horeca) Ze hebben ons al enkele tips gegeven zoals: Niet savonds alleen over straat! Altijd met z'n tweeën. (altijd leuk zulke tips) Rolf en ik moeten pas 12 sept. beginnen dus we hebben nog een paar dagen om te overleven, te genieten en om de boel te verkennen wat we dan ook morgen gaan doen! Donderdag hebben we een afspraak gemaakt op het kantoor van KPMG om alvast even kennis met elkaar te maken. Voor de rest hebben we nog geen plannen.

Tot het volgende bericht!

Kus/groetjes/doeg! X


PS:

Voor de mensen nog even een kleine uitleg: Ik huur het appartement met 2 andere. 1 daarvan is Rolf Busweiler en hij is een klasgenootje van mij. Hij loopt ook stage bij KPMG en de ander is Mariel Vermeulen. Zij komt pas de 16e deze kant op dus we hebben het nog mooi rustig met 2 jongens. Zij studeert ook aan de Hanze Hogeschool in Groningen en gaat stage lopen bij PWC

Voor diegene die me op skype willen toevoegen mijn gebruikersnaam is: frankrikhof


  • 07 September 2011 - 14:38

    Rense:

    Hee Frank,

    Wat een mooie foto's!
    Fijn dat alles goed verlopen is.
    Geniet nog even van de vrije dagen want volgende week begint het echte werk! Enjoy en spreek je snel!

    Gr.,
    Rense

  • 07 September 2011 - 19:37

    Marianne:

    leuk die foto's, zo krijg je een beter beeld hoe het er bij jou uitziet.
    Om jaloers op te worden.

  • 08 September 2011 - 20:12

    Rolf:

    Frank, je bent vergeten te vertellen dat het twee uur duurde om thuis te komen en dat Rudie de nederlandse mayo het lekkerst vindt.....! Of zijn dit too much details?!

  • 09 September 2011 - 22:18

    Sjoerd:

    Frank! Nice nice kerel, ken je het eiland al een klein beetje? En beetje gewent? Enjoy daarzo, en vertel me eens hoeveel je ons, nee, mij mist ;)
    tot skypse!

  • 10 September 2011 - 09:17

    Lori:

    Hoi Frank, nou ik ga je volgen hoor, prachtig lijkt het me daar. Ga mijn best doen dat Annelie je bezoeken kan. Geniet nog van je vrije weekend, en succes met je stage volgende week! lori

  • 12 September 2011 - 08:21

    Regina:

    Hoi Frank
    Wat een leuk reisverslag, en wat heb jij eer mooie foto’s op staan.Het uitzicht van uit jou balkon geweldig.
    Nou, Frank…… wij wensen jou nog heel veel plezier voor de komende tijd & wachten met plezier om je volgende verhaal te lezen.
    Groetjes uit het natte Denekamp
    Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 28210

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: