Duiken, Bliss, Golfsurfen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Duiken, Bliss, Golfsurfen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Duiken, Bliss, Golfsurfen

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

He!

Voor de verandering heb ik deze week weer bij de klant gezeten. Denk eigenlijk dat, dat wel erg normaal is in dit vak want je controleert of je bent bezig voor die onderneming. Dat kun je natuurlijk het makkelijkst bij de klant zelf doen maar daarom is het juist wel erg leuk en afwisselend want je loopt elke keer weer bij een andere onderneming en nieuwe mensen waar je mee te maken hebt. Deze week heb ik bij een hotel gezeten hier in Philipsburg. (dus mooi dichtbij de deur) Dit was erg leuk en ik mocht naar mijn mening al best wel wat doen. Interviews afnemen met managers en andere hoge pieten van het bedrijf. Interviews om de procedures in het bedrijf te achterhalen, hoe gaat alles in zijn werk, waar zitten de controles enz… (bijvoorbeeld: Hoe gaat het proces van verkoop? Klant koopt een drankje, hoe wordt dit genoteerd? Hoe wordt dit verwerkt in de administratie? Hoe zit het met de all-inclusive gasten? Wat wordt gedaan met cash geld? Wie telt het enz… dit moet ik dan allemaal in kaart brengen en opschrijven. Bij onduidelijkheden moet ik er verder op in proberen te gaan om precies het proces te achterhalen van verkoop tot, betalen, tot aftekenen, tot de bank) Nadat ik weet hoe het proces precies in zijn gang gaat vraag ik documenten, facturen, kassabonnen, contracten enz… op om dit te controleren en om te kijken of alles goed verwerkt is in de administratie. Als dit niet het geval is moet ik er achter proberen te komen wat er gebeurd is en waarom dit niet goed verwerkt is enz… dus al met al ben je best veel in gesprek met de klant en de medewerkers daar en dat is wat ik zelf wel erg leuk vind. Vrijdag was onze laatste dag dus de Financial controller van dit hotel nodigde ons uit om samen te lunchen. Dit kon ik/wij natuurlijk niet afslaan! Ik heb dan ook heerlijk genoten van een lopend buffetje met BBQ. Aankomende week gaan we naar een ander groot resort in Maho. Dit zullen late dagen worden voordat ik thuis ben want ze zijn daar met de weg bezig en er staat daar elke dag een file van minimaal een uur.

Afgelopen woensdag was er een heropening van een club (Bliss). Van de verhalen die ik gehoord heb moest dit altijd erg mooi zijn geweest maar het ging voor een tijd dicht want het was overgenomen. Woensdag was dus de heropening en daar moesten wij natuurlijk bij zijn! Het nadeel van een opening is dat het altijd erg druk is en dat was het! Eenmaal aangekomen stonden we in een rij van ongeveer 60 meter en 3/4 rijen dik. Gelukkig kenden onze buurjongens een beveiliger en konden we vooraan in de rij aansluiten waardoor we 15 minuutjes hebben gewacht ipv mensen die dik een uur hebben gewacht. Ik loop door de ingang naar binnen (njah binnen,,, het is in de openlucht) en kom op een houten vlonder, wit zacht zand en enkele palmbomen. Langs de palmbomen komen we bij een groot zwembad aan je rechter kant en een grote bar met aan de andere kant (links) een grote dansvloer. Aan de zijkant was een verhoging voor alle VIP tafels. Ik dacht dit ziet er vet uit! Ik ben nog even langs de bewaker de VIP ruimte binnen geglipt want het was tussen die menigte erg warm en die VIP ruimte was gewoon chill en je stond wat meer in de wind. Al met al een erg leuke avond.

Vrijdagavond gaven de studenten van het Rama hotel (eigenlijk is het geen hotel maar een appartementen complex) een pool party met het thema piraat. Rolf en ik waren vrijdag na ons werk een beetje telaat om nog een outfit te kunnen scoren dus we kwamen op het idee: Pool party alleen een zwembroek aan: we schrijven gewoon wat op ons lichaam. Dus zo gezegd, zo gedaan! Met een dikke zwarte water vaste stif (wat eigenlijk toch niet zo’n goed idee was) hebben we ons onder gekalkt met littekens, tattoo’s en de tekst: I’m a Bieraat. Erg origineel en erg watervast want zaterdag liepen we er nog steeds mee en onze duikleraar kon niet begrijpen dat we het met watervaste stift hadden gedaan,,, Jaaa je leest het goed: DUIKLERAAR!
We zijn begonnen met het halen van onze PADI. ''We'' zijn: onze buren, Rolf en ik. Eigenlijk was het nog niet de bedoeling om zaterdag ‘’na de poolparty’’ te gaan duiken maar we hadden dit geregeld via een stagiaire die daar stage loopt en ons dus korting kon geven. Het nadeel daarvan was: we moesten zaterdag ochtend om 9 uur ’s ochtends al fris en fruitig klaar staan om onze eerste duik te gaan maken daar,,, Ik moet je vertellen: als je om 6 uur (met (te) veel alcohol) gaat slapen, om 8 uur de wekker gaat en om 9 uur klaar moet staan dat dat geen goed idee is! Ik ben dan ook heerlijk door 3 wekker geslapen, mijn buurjongens hebben ook niets gemerkt en Rolf kwam om 10 uur mijn kamer in stormen: FRANK!!! DUIKEN!!! Oeps,,, we waren iets telaat,,, We hadden ons ook niet echt op dit duiken ingesteld want het regelen was een beetje raar gelopen. Die stagiaire vertelde ons op de poolparty pas (rond 3 uur) dat we om 9 uur ’s ochtends waren ingepland en dat we niet volgend weekend konden beginnen. Dus na overleg met de buren hebben we onze zwembroek aangetrokken, de auto in gesproken en naar de duikschool gereden. Om 11 uur kwamen we aan en de duikleraar zag ons al aankomen lopen: Ey jullie waren mijn klas om 9 uur?! Jaaa,,, I gues (met het schaamrood op de wangen) maar gelukkig maakte het niets uit want we zijn hier natuurlijk in Sint Maarten en daar wordt niet zo op de tijd gelet. Na wat papier werk te hebben ingevuld en te hebben betaald gingen we dan eindelijk het water in! We hebben 48 minuten gedoken erg leuke dingen gezien onder water. Planten, gezonken spullen en rare vissen (ook een kogelvis! Onze leraar had hem laten schrikken waardoor hij zichzelf opblies. Ik heb een plaatje toegevoegd zodat jullie weten waar ik het over heb). Dit was 1 van de 4 duiken die we moeten maken en daarnaast moeten we een dik boek theorie doorlezen en krijgen we nog les in bepaalde oefeningen in het zwembad.

Na het duiken hebben we niets meer gedaan. Alleen even onze overhemden weg gebracht naar de wasserette. Afzetters! 3 dollar per overhemd, daarna een pizza gehaald bij Domino’s en toen lekker op de bank liggen, in slaap vallen (wat ik van mijn vader geleerd heb).

Zondag zijn we vroeg opgestaan want we wouden weer gaan surfen! Eenmaal aangekomen bij Le Gardion (zo heet dat strand aan het Franse deel) merkten we dat er totaal geen wind stond. Toen hebben we besloten om te gaan golf surfen. Maar dit strand was een soort baai dus de golven waren pas helemaal achter ergens in de zee dus we moesten eerst dik 10/15 minuten paddelen voordat we er waren! Toch gelukt om nog enigszins fit aan te komen bij de golven. Ik lag daar op mijn plankje, te wachten voor mijn eerste golf! Jaaa daar kwam een hoge aan! Ik paddelen (de verhuurder had ons al iets uitgelegd hoe we het moesten doen) de golf nam me mee en toen moest ik gaan staan! Hmmm liggend op de plank ging al aardig snel,,, Ik zette mijn handen aan beide zijkanten van de plank, drukte mijn lichaam omhoog, zette mijn achterste voet achter op de plank en mijn voorste voet wat meer naar het midden en vanuit hurk stand ging ik recht overeind staan! Mijn 1e golf was direct een succes! Wat super vet! Het enigste nadeel was: nu je zo’n 50 meter met de golf mee had gesurft moest je dat pokke eind weer terug njah dat was nog niet het ergste maar je moest tegen die golven in zwemmen met die plank dus je werd de hele tijd weer terug gedrukt door die golven,,, Maar toch weer aangekomen bij het ‘’begin’’ (want je moet beginnen met surfen als de golven nog niet zijn omgeslagen) en ik heb nog wat golven gepakt. Ik heb me erg goed vermaakt maar het is wel een zware sport voor je schouders! “s avonds hebben we met onze buren op ons balkon heerlijk gebbq’d (ofzoiets) en toen maar weer lekker mijn bedje in want de week begint weer en dat betekend: ARBEID!!!

Tot volgende week!

XXX, Doeg, Later, Groetjes, Kus, Ciao, Knuffel, Hoi




Owjah! Ik heb ook nog een dik gekneusde grote teen,,, Tijdens het sparren met kickboxen vond zo’n big nigger het erg leuk om mij is goed aan te pakken! Kickboxen zegt het al je mag dus schoppen en slaan en wat doet deze gast: Hij schopt dit kleine, smalle mannetje met 1 kick onderuit en ik denk dat daarmee mijn teen is dubbel geklapt. Dus loop het hele weekend al een beetje te strompelen want kan echt niets met die voet! Het is al een opgave om mijn teenslipper aan te krijgen! Maar het gaat gelukkig wel weer wat beter dus even kijken hoe het verder deze week gaat en of ik mijn nette schoentjes wel aan kan krijgen.

  • 26 Oktober 2011 - 12:43

    Lori:

    Hoi Frank,

    Leuk verslag, leuk om te horen dat je je sportieve kant laat gelden! En leuk dat duiken! Het is een hele belevenis zo'n stage zo ver weg. Fijn dat je ervaringen met je stage ook prima bevallen , dat geeft je een beeld of het vak bij je past. Maakt het studeren ook wat makkelijker! Veel plezier nog en geniet ervan.
    groetjes Lori

  • 27 Oktober 2011 - 22:29

    Hoi Frank :

    weer een mooi verslag.
    het werk of stage bevalt je wel zo te lezen .
    maar het uitgaan ook wel of niet haha .
    grtjes en tot wederhoren of schrijven .

  • 04 November 2011 - 22:50

    Erik:

    hoi frank
    ik moet je namens annie en johan bedanken voor de geweldige kaart .
    ze vonden hem prachtig nogmaals bedankt groetjes annie en johan .

  • 07 November 2011 - 11:23

    Hennie En Alie :

    Hallo Frank hoe is hie daar heb jij de koningin nog gezien.Wij genieten nog steeds van je verslagen soms heel jaloers.geniet nog van de fijne dingen. groetjes

  • 07 November 2011 - 11:23

    Hennie En Alie :

    Hallo Frank hoe is hie daar heb jij de koningin nog gezien.Wij genieten nog steeds van je verslagen soms heel jaloers.geniet nog van de fijne dingen. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 28211

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: