Breakdance, Kickboxen en Surfen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Breakdance, Kickboxen en Surfen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Breakdance, Kickboxen en Surfen

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi hoi!

Als je zo bedenkt dat dit mijn 7 week al weer wordt, gaat de tijd toch best snel!
Ik heb afgelopen week weer de hele week bij de klant gezeten! Bij sommige klanten wordt er van te voren een offerte gemaakt over hoelang de controle ongeveer gaat duren en wat zij uiteindelijk zullen moeten betalen. Het kantoor wil dit natuurlijk zo mooi en zo laag mogelijk presenteren zodat zij die opdracht krijgen maar daar zit wel een nadeel aan verbonden! Wij hebben voordat we naar de klant gaan een meting met het team die op deze klant wordt gezet. Hier wordt alles besproken over wat iedereen moet doen en hoeveel uren ze er aan mogen spenderen. Deze uren zijn gebaseerd op dat de klant alle stukken die wij gaan opvragen al klaar heeft liggen want zo kan het kantoor een zo laag mogelijke offerte uitbrengen. In de praktijk gaat dit natuurlijk niet zo en vooral hier in de Caribbean niet want iedereen is zo traag. Liever morgen dan vandaag,,, dus voordat wij de files/facturen/contracten enz... krijgen aangeleverd is er al weer een dag voorbij en lopen we al weer achter op schema. Verder gaat alles prima en heb ik het nog steeds naar mijn zin op stage. Ik ben er wel achter gekomen dat dit leven toch wel heel wat anders is dan dat je nog chill aan het studeren bent! We beginnen om 8 uur en eindigen om 5 uur, voordat je thuis bent is het half 6. Boodschappen halen, eten koken en voordat je het weet is het al weer 9 uur. Doe mij toch maar die studenten tijd! Paar uurtjes naar school, btje chillen op je kamer, met vrienden afspreken, uit gaan enz... Dus misschien wordt het nog wel een fulltime opleiding aan de universiteit ipv werken en studeren. Maar dat zien we dan wel weer!
Verder deze week was het Full Moon! Hier op het eiland is er dan sowieso wel ergens een Full Moon party op het strand! Afgelopen woensdag dus ook. La Bamba hete deze bar. Eenmaal aangekomen stonden we daar met zo'n 50 Nederlanders en 5 locals,,, Dit was toch niet zo'n succes dus hebben we een after party gehouden bij het DIVI Hotel waar wat meiden stage lopen en dus ook wonen. Dit was niet zo'n succes! Ik als kwart bejaarde voelde me niet topfit de volgende dag op mijn werk. Ik kon de lucifer stokjes niet vinden maar anders had ik ze tussen m'n ogen gestopt om mijn ogen open te houden,,, Donderdag heb ik dan ook heeeerlijk geslapen.

Sinds vorige week doe ik aan Kickboxen (Nee fam. Aarninkhof dit is toch wel iets anders dan Kick slaan/schoppen) Je staat hier met een groep ''zwart gekleurde'' jongens en ''me'' (een blanke) tegen over elkaar met box handschoenen en scheenbedekkers aan elkaar routine matig punches en kicks uit te delen. Nee het klinkt nu echt van hmmm wat is hier nu weer leuk aan? Het valt best mee! De trainer laat een routine zien (Bijv. eerst een rechte stoot dan een linker hoek en een rechter kick tot aan de tegenstander zijn hoofd) Deze moet de ander dan opvangen (verdedigen) en dan doet deze persoon dat bij mij. Dit doe ik nu 2 keer in de week en het is erg leuk. Misschien een vervangen van mijn zwemcarrière! Het is een erg intensive sport en hiermee verbrand ik hoop ik genoeg calorieën zodat ik niet (net zoals Sjoerd) met een buikje terug kom in Nederland. Njah dat hoop ik dan anders moet ik toch wat minder bier gaan drinken,,,

Afgelopen vrijdag was er weer een party bij de Soggy Dollar Bar. Een Stoli party (voor de mensen die Stoli niet kennen: Vodka alleen dan de goedkope zooi) 2 voor 1 dus daar moest ik als Nederlander wel gebruik van maken. Vodka - RedBull is toch wel een goed drankje om de hele avond op te teren en het laat je dingen doen die je normaal niet echt zou doen: Breakdancen! Rond 3 uur ging er ineens een gast breakdancen midden op de dansvloer. (voor de mensen die de aankomende termen niet kennen: Youtube is het antwoord!) Njah breakdancen hij gooide een Turtle erin, dit kon ik natuurlijk niet laten gaan (nadat ik 1 jaar ook een beetje aan breakdancen heb gedaan!) Ik liep naar de cirkel en tot ieders verbazing was daar een blanke jongen die aan het rondspinnen was over de vloer. Het was een Windmill die Frank er toch maar even in gooide,,, Daarna nog wat handstand moves en domme shit en de ''black guy's'' kwamen op me af om hun respect te betuigen! Zie je maar weer wat alcohol en Redbull met je doet,,, Het enige nadeel was dan wel dat mijn witte shirt een ''beetje'' vies was geworden. Maar door de was genen die ik van mijn moeder heb georfen had ik dit er zo weer uit!

Zaterdag waren we best moe dus we hebben alleen chill aan het strand gelegen en 's avonds chill bij ons op het balkon gezeten. Dit was erg fijn want zondag was ik lekker uitgeslapen! Zondag zijn we naar Le Gardion gegaan want daar zou men kunnen surfen! Eenmaal aangekomen (met trapeze) was dit ook het geval! Frank zag voor het eerst surfers op het water! Ik heb dan ook voor een uurtje een plank gehuurd en me een uurtje vermaakt! Daarna hebben we even heerlijk een Carib (biertje) gedronken bij onze stambar op Oriental beach en ik heb mijn 1e kokosnoot geplukt! Volgende week wordt het waarschijnlijk een uurtje golfsurfen maar dat zien we volgende week wel weer! Deze week ga ik naar een Hotel om de interim controle uit te voeren. Weer een nieuwe klant, nieuwe ervaring en hard werken!
Tot volgende week!

Groeten, Later, Hoi, Ciao, Kus
XXX



PS: Sjoerd dat over je buikje was een grapje hoor! X


  • 18 Oktober 2011 - 09:01

    Marianne:

    Hoi Frank, leuk dat je dan eindelijk een plek hebt gevonden waar je kunt surfen. Ik had eigenlijk wel wat leuke surffoto's verwacht. Ik vind de foto's van het straatje bij KPMG en bij de rechtbank geweldig. Het ziet er allemaal zo lief en vrolijk uit, en dan die zon die je op iedere foto ziet.
    Geniet er nog maar goed van want straks terug in Nederland moet je die wel missen. Het is hier vandaag echt herfst, regen, wind, echt troosteloos.

  • 18 Oktober 2011 - 09:29

    Erik:

    hoi frank mooi verslag weer .
    je moeder vind die foto van dat straatje mooi.
    ik vind die foto van die halve liter GROLSCH geweldig haha.
    groetjes en tot wederhoren .

  • 24 Oktober 2011 - 14:15

    Stef:

    Niet zo klagen dat je je studenten leven mist volgens mij ga je alleen maar meer uit!:p

    Nog veel plezier wat wel goed moet komen aangezien ik net als erik die mooie beugel zag staan(a)

  • 25 Oktober 2011 - 02:27

    Frank Rikhof:

    Die beugel Grolsch laat het me wel meer thuis voelen,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 1327
Totaal aantal bezoekers 28208

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: