1e week Sint Maarten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu 1e week Sint Maarten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

1e week Sint Maarten

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 September 2011 | Nederland, Groningen

Heee

Mijn 1e weekje Sint Maarten zit erop hoor! Rolf en ik hebben eigenlijk nog niet erg veel gedaan. De hoofdzaak hiervan is eigenlijk dat je gewoon een auto moet hebben om hier chill overal heen te kunnen gaan! Want na onze eerste dag (dinsdag) hebben we even research gedaan waar KPMG zat (aangezien we donderdag om 10 uur een afspraak hadden om even kennis te maken). We zijn vanaf ons Beachhouse gaan lopen (want volgens ons zouden we het lopend af kunnen) richting KPMG. Na een kleine 20 minuten vol in de zon te hebben gelopen hadden we het dan eindelijk gevonden. Lopend kunnen we het wel af maar 1 nadeel is dat je helemaal nat bent van zweet,,, dus dit was geen optie! Nu we wisten waar het zat dachten we, we pakken een ''dollar''busje (er rijden hier overal kleine busjes waar 3 banken in is gepropt waar een plaatsnaam bordje voor op de ruit is geplakt waar iedereen kan instappen en uitstappen waar die wil voor 2 dollar) en gaan het eiland een beetje verkennen. Eenmaal in z'n ''super de luxe'' busje kwamen we bij het stadje Quarter aan in het Franse deel. Hier zijn we maar uitgestapt omdat het busje weer zou omdraaien en terug zou gaan rijden naar Philipsburg. Nou daar stonden we dan in de middle of nowhere,,, Gelukkig kwam er een busje langs die naar Marigot (hoofdstad van het Franse deel) zou gaan. Dus die limo hebben we aangehouden. Deze heeft ons netjes in Marigot afgezet. In Marigot hebben we even rondgelopen wat opzich best leuk is en om niet te vergeten hebben we daar nog een heerlijk koud pilsje genuttigd.
Eenmaal veilig thuis gekomen hebben we met onze kook kunsten een culinair hoogstandje gemaakt,,, PASTA! Owjah onze eerste huisvriend de kakkerlak heeft ons nog welkom geheten! Deze hebben ''wij als dierenvriend'' vriendelijk het huis uit gebonsjoerd! Door de lucht, via het balkon, 2 verdiepingen lager kwam die weer tot stilstand,,,

Donderdag:
's Ochtends (na het ontbijt) hebben we ons heerlijk in ons pak gehesen. Na 10 minuten heerlijk met je nette schoenen, sokken, pantalon en overhemd vol in de zon te hebben gelopen was ik toch al heerlijk nat van het zweet,,, Gelukkig had ik een goed vooruitzicht: namelijk het kantoor van onze huisbaas! De 1e keer dat we er kwamen kwamen we er met klappertanden uit. De airco draait daar volle toeren dus eenmaal aangekomen konden we daar even fijn afkoelen en onze borg + huur betalen. (daar gaan onze zuur verdiende doekoes) Rolf dacht even sociaal te zijn: Kunt u ons vertellen hoe we het beste de bus kunnen pakken naar Madem Estate? (Plaatsje waar KPMG ligt) Deze lieve mevrouw Agnes (onze huisbaas) belde vervolgens met de beste intenties een bekende van haar op om ons even te laten zien waar we moesten zijn en hoe we daar het beste konden komen. (maar dat wisten we eigenlijk al wel) Dus ipv 10 seconden lopen om een busje met airco te pakken moesten we nu het stuk naar ons huis weer terug lopen om daar vervolgens heerlijk in een auto met ARKO te kunnen gaan zitten! (Toch stiekem hoopte ik weer naar het te koude kantoor van onze huisbaas)
Eenmaal aangekomen bij KPMG kwamen we erachter dat het daar toch ook wel erg lekker koel was! (gelukkig) We hebben even kennis gemaakt en gepraat met de collega's! Het is een klein kantoor, ronde de 10 medewerkers op kantoor en allemaal jonge mannen/vrouwen.
Na een half uur hebben we gedag gezegd en zijn we maar weer snel naar ons appartement gegaan om ons pak weer in te ruilen voor onze zwembroek.

Vrijdag zijn we met een ''dollar''busje naar Oriental Bay gegaan. Dit zou een mooi stand moeten zijn (wat het ook wel was) maar het was alleen een beetje uitgestorven. Na even te hebben gezwommen en een lekker koud biertje te hebben gedronken bij 1 van de vele strandtentjes daar zijn we weer terug gelopen naar de grote straat met de intentie om daar weer een busje terug te pakken. Voordat we bij de grote straat aankwamen kwam er een man naast ons rijden en vroeg of hij ons een stukje kon meenemen. Dit was een man van Korps Mariniers die hier gestationeerd zit tot dinsdag (morgen) want dan is er hier de overhandiging van de onafhankelijkheid. Hier zal een groep ''soldaten'' door de straten marcheren om vervolgens bij het courthouse de onafhankelijkheid te overhandigen. Daarnaast hadden ze afgelopen week een tropentraining gehad om uit de voeten te kunnen met orkanen en slecht weer! Deze tropentraining hebben wij ook maar even gedaan afgelopen weekend want hier is de tropische storm Maria langs geweest. Zaterdag avond draaide de wind tot die vol op ons appartement stond en begonnen de regenbuien. Nadat we onze ''te goedkope'' fles Bacardi op hadden gedronken gingen we verder met onze Heineken biertjes. Op het balkon zo vol in de wind was het eigenlijk best vet om de storm zo aan te zien komen! Nadat we alle stoelen/tafel naar binnen hadden gehaald en onze rolluiken voor onze schuifdeuren hebben gedaan zijn we maar heerlijk in ons bedje gekropen. Zondag ochtend kwamen we erachter dat de wind toch wel erg hard was en de golven perfect waren om te kunnen golf surfen! We konden het dan ook niet laten om toch maar even vanaf de pier het water in te duiken met onze Nederlandse buurjongens,,, Die golven van 2 a 3 meter hoog zijn toch wel erg leuk!

Maandag ochtend is onze 1e werkdag begonnen! We waren al gewaarschuwd dat we ons eerst konden gaan inlezen dus maandag ochtend kregen we onze werkplek en een dikke map en hebben we ongeveer 250 pagina's van de Staf Manual in het Engels doorgelezen!
Morgen ochtend krijgen we waarschijnlijk onze laptop en dan kunnen we echt aan de slag!
Owjah en we hebben een auto gehuurd van onze collega Connier! Deze man heeft naast zijn werk wat auto's over die hij verhuurd aan lieftallige studenten tegen een vriendschappelijke prijs van 400 dollar per maand. Dus vanaf vandaag hebben we eindelijk een auto en kunnen we (nu we geen tijd meer hebben) eindelijk chill het eiland gaan verkennen! Ik heb nu al zin in het weekend!

C. U.
(voor de mensen die dit niet begrijpen: Cie Juw oftewel: Later, Doeg, Hoi, Kus, Ciao, Mazzel!)

XXX

• 13 September 2011 - 09:34

Annie En Johan:

hoi frank
    we lezen je belevenissen mee.
    erg mooi daar , maar wees voorzichtig.
    geniet ervan en werk ze .
    nog veel plezier groetjes.
    annie en johan .

• 13 September 2011 - 14:04

Lori:

Ha, die Frank, leuk verslag, en leuke foto van jou in pak. Ik begrijp dat het de bedoeling is dat je na een aantal jaren dat bootje kunt aanschaffen die op de foto staat?
    wens je veel succes en pas goed op jezelf!
    lori

• 14 September 2011 - 01:19

Frank:

Heee!
    Leuk dat jullie mijn reisverslagen lezen. Doe ik het toch niet voor niets! Ja dat boot''je'' kan ik over een paar jaar wel kopen, als mijn plannen voor de toekomst uitkomen! Hahaha
    Tot het volgende verslag!

Grtz,,, Frank

• 14 September 2011 - 19:04

Sjoerd:

frenkk! nice verhaaltje! toch wel makkelijk zo'n waarbenjij om op de hoogte te blijven. btw doen! dat golfsurfen, echt TE vet..
    En die auto is echt wel een must, mooi in de rondte tuffen. Hou me op de hoogte en succes met de eerste werkdagen.

• 14 September 2011 - 19:56

Hennie En Marijke:

Hallo frank,
    Leuk om je verslag te lezen.
    fijn dat het goed gaat en dat je mooie dingen ziet.
    Hoop dat je stageadres leuk is (en dat je er wat van opsteekt)en je genoeg energie overhoud om in de weekenden van alles te zien en te genieten. Groetjes

• 15 September 2011 - 09:06

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...Hallo Frank
    Je verslag lezende en denken aan de stage van Dennis moet ik onderhand mijn voorstelling van wat een stage is nodig bijstellen!
    Als je terug bent zal ik je nog wel een vertellen van mijn stages. Maar dan hebben we het ook over ongever dertig jaar geleden.
    Wat ik maar wil zeggen is: Geniet er vooral van, hier kun je je hele leven op teren!

Groetjes,

Een jaloerse Hennie

• 15 September 2011 - 11:59

Lieke:

Klinkt ontzettend goed Frank! Geniet er maar van daar! Groetjes, je 'nichtje' Lieke

• 17 September 2011 - 07:56

Hennie En Alie :

wij wensen je een leerzame en fijne tijd toe. Geniet ervan groetjes

• 17 September 2011 - 22:40

Frank Rikhof:

Bedankt voor al jullie reacties!
    Altijd erg leuk om te zien dat jullie nog een beetje aan mij denken,,, De jaloerse Hennie mag oprecht wel een beetje jaloers zijn! Hahah het is hier ook wel erg lekker. Ik heb nog genoeg energie overgehouden voor dit weekend dus dat heb ik dan goed gedaan dacht ik zo.
    Hoe is het verder met jou Hennie? Gaat het herstel proces goed? We kunnen ook wel een keer skypen. Dan moeten jullie me maar toevoegen.
    En Lieke ik hoorde dat jij ook al WEER bijna weg gaat van mijn moeder! Ik wens je veel plezier! Weer een leuke ervaring erbij!

• 19 September 2011 - 05:47

Freddy :

Heee Frank,

Ik vind dat je er nog wel leuke verhalen van maakt, loopt iedereen er als een jup bij op kantoor ??
    Ik vind dat je je mooie schoenen ook wel een keer mag laten zien.......
    Maak er een mooie en leerzaame tijd van.
    Groetjes,
    Freddy Je lieve vader !!!!!!!

• 01 Oktober 2011 - 09:48

Liset:

Ha Neefie!

Wat een heerlijk verhalen schrijf je! En die foto's!!! Aiaiai, zie groen.... echt geweldig! Succes met je stage, doe voorzichtig, maar vooral: geniet van dit enorme avontuur!!!
    Liefs Liset