Opweg naar het ''1e'' weekend - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Opweg naar het ''1e'' weekend - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Opweg naar het ''1e'' weekend

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 September 2011 | Nederland, Groningen

Hoihoi familie, vrienden, kennissen en onbekenden!

Mijn 2de weekje Sint Maarten zit erop! Mijn 1e week werken en het 1e echte weekend! (omdat we vorig weekend niets konden doen i.v.m. dat alles dicht zit door de tropische storm Maria)

Afgelopen week heb ik natuurlijk eerst de hele week gewerkt! Elke ochtend om half 7 eruit, douchen, ontbijten en mezelf in het pak hijsen! Ik keek er eerst erg tegen op om hier in pak te lopen maar het is gelukkig prima te doen! De laatste minuut voordat je weg gaat kleed je jezelf snel aan, loop naar beneden, stapt de auto in en zet de airco vol aan! Eenmaal heerlijk met 20 graden (inside) aangekomen met je nog even 10 meter lopen en dan kom je het kantoor in waar het ook weer lekker koel is! GELUKKIG! Om ons zelf dan toch nog iets proberen op te warmen nemen we elke ochtend een heeeeeerlijk bakkie KOFFIE! Over het werk kan ik nog niet heel veel vertellen eerlijk gezegd want we hebben nog niet echt wat bijzonders gedaan. Gaat waarschijnlijk nog wel komen. We moeten om 8 uur beginnen tot half 1, dan een uurtje pauze en dan van half 2 tot 5 weer even hard aan de bak. Ja ja hier in de Caribian maken wij ook gewoon 40 uur per week! Hahaha Dinsdag hoorden we dat het vrijdag na het werk happy our was. Misschien is dat hier de motivatie motor die hier is om het toch tot vrijdag vol te houden. (nee grapje toch) maar toen het dan eindelijk vrijdag was en 17:00 uur stond de baas al beneden: Jongens afsluiten! Dus wij als hard werkende met 110% motivatie moesten toch (met veel tegenzin) ons werk neer leggen en een biertje drinken met de baas! Njah het waren er misschien een paar meer,,, en om toch nog een beetje het Nederlandse gevoel te houden hadden we patatje oorlog, patat met majo, curry, ketchup, frikandellen, kipcorns,kibbeling en natuurlijk niet te vergeten! Bitterballen met mosterd!!! Ik dacht: hier kan ik wel aan wennen,,, Het was weekend.

We waren door studenten uitgenodigd om vrijdags naar een ''pool party'' te komen (eigenlijk PINK pool party) dus zoals het thema aangeeft heb ik heel netjes mijn rose shirt aan gedaan (en een rose boxer of is dit teveel informatie,,,) komen we op het feest aan. Ja hoor Frank loopt als enigste jongen (van de 50) met een rose shirt! GAY! Gelukkig vond ik al snel een tafel met allemaal flessen sterke drank en een koelkast VOL met heerlijk gekoeld Heineken bier! Na wat drank te hebben genuttigd moest ik er dan toch aan geloven om het zwembad in te springen! Heel elegant sprong ik het water in met de gedachten dat het 2 meter diep was en dus mijn beker drank wel boven water zou kunnen houden! Maar nee Frank ging kopje onder met beker en al! Het zwembad was 3 meter diep,,, Beetje jammer dus! Maar onze 1e Party was erg gezellig wat ik de volgende dag goed heb gemerkt! Een kater van hier tot ginder. (dat is toch wel een nadeel van drank)

Zaterdag zijn er 2 vrienden van Rolf aangekomen die hier een paar dagen blijven. Zij hebben een jaar co-schappen gelopen op Curaçaos maar nu ze klaar zijn wouden ze St. Maarten nog even bekijken. Om de kosten te besparen overnachten ze een paar dagen bij ons. Toen ze eenmaal waren aangekomen gingen we opzoek naar een leuk strand. We hadden van een groep die we op die pool party hadden ontmoet gehoord dat ze op ....... beach zaten (weet niet meer hoe het heet) dus wij dachten daar rijden wij ook even heen. Na 45 min te hebben gereden hadden we nog steeds niet gevonden! Eigenlijk waren we het wel zat om nog langer in die auto te blijven zitten dus dachten het eerste strand wat we nu tegen komen stappen we uit! En ja naar een minuut zagen we een bordje beach! Wij de auto geparkeerd uit de auto en naar het strand. (We moesten eerst door een appartementen complex voordat we bij het strand waren.) Eenmaal bij het strand aangekomen bleek er overal stenen en shit in de zee te liggen dus wij troffen het wel weer! Over heel St. Maarten kun je geen klote strand vinden maar wij vinden hem wel hoor! Na een paar uur hadden we het daar wel gezien en gingen weer terug naar onze villa. Hebben heerlijk pizza besteld bij Domino's en gingen ons maar weer klaar maken voor de volgende party.
Aangezien ik mij de hele dag die kater aan het verwerken was leek het me een goed idee om de BOB te spelen! (Gelukkig was dat inderdaad een goed idee want nu ik dit type heb ik nergens last van) Na een kwartier kwamen we bij de Soggy Dallar Bar. Eenmaal binnen kwamen we in aanraking met DE dans rituelen van St. Maarten genaamd DAGGEREN! Heerlijk droogneuken op de dansvloer! Om 3/4 uur werden we de bar uit gegooid omdat ze gingen sluiten! Dus dan maar AFTER PARTY @ our place! 1 nadeel is wel dat onze drank voorraad nu wel drastisch is afgenomen,,, maar het was wel erg gezellig!
Vandaag (zondag) was het weer wat minder waardoor we dachten: laten we vliegtuigen gaan spotten bij de Sunset Beach. Voor de uitleg: Het vliegveld ligt hier direct aan het strand waardoor de vliegtuigen heel laag over het water komen aanvliegen wat er dus best leuk uitziet! Er hangen zelfs borden dat het gevaarlijk is als je aan de hekken gaat hangen. (omdat als er een dikke Boojing staat die moet eerst vol gas geven waardoor die erg veel wind naar achteren blaast. Mensen vinden het leuk om er achter te staan en zich vast te houden aan het hek waardoor je niet weg wordt geblazen maar als het ware als een touwtje aan het hek hangt.) Dit hebben wij uiteraard niet gedaan omdat we nog graag heel huids terug willen komen en jullie lieve mensen het gemis van mij niet aan kan doen natuurlijk,,, Dus hebben wij maar heerlijk een biertje gedronken en de vliegtuigen zien overvliegen!

Morgen moeten we weer vol aan de bak bij KPMG dus ik ga nu maar naar bed!
Weltrusten en Slaaplekker

Kus, Groetjes, Later, Doeg!

  • 19 September 2011 - 05:51

    Freddy:

    Heee Frank,

    Ik vind dat je er nog wel leuke verhalen van maakt, loopt iedereen er als een jup bij op kantoor ??
    Ik vind dat je je mooie schoenen ook wel een keer mag laten zien.......
    Maak er een mooie en leerzaame tijd van.

    Groetjes,

    Freddy Je lieve vader !!!!!!!

  • 19 September 2011 - 12:06

    Lori:

    Hoi Frank, je vader heeft helemaal gelijk hoor, je lijkt op een echte jup! Nu nog een beetje aan het werk toch? Wens je succes met je Engels en veel werk- en eiland plezier.
    P.s. de BOB zijn is een gezond plan!
    groetjes Lori

  • 21 September 2011 - 01:24

    Frank Rikhof:

    Ik voel een beetje jaloezie omhoog komen vader. Had jij er vroeger ook graag zo mooi uit willen zien? Hahahah Nee maar iedereen loopt in pak op kantoor! Ik vindt wel dat ik niet zo'n ''saai'' geklede standaard accountant ben maar wat meer gedurfder er bij loop. Ik zal nog wel even een foto van mijn schoenen verzameling maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 28213

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: