M'n 1e casino,een cheque and surfing the fence,,, - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu M'n 1e casino,een cheque and surfing the fence,,, - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

M'n 1e casino,een cheque and surfing the fence,,,

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 September 2011 | Nederland, Groningen

Heee trouwe followers!

Zoals jullie hebben gelezen in mijn vorige verslag waren er afgelopen weekend 2 vrienden van Rolf. Zij zouden dinsdag terug vliegen naar Curaçao. Om toch nog de laatste avond (ondanks we de volgende dag weer vroeg op moesten om naar ons werk te gaan) gezellig af te sluiten hadden ze besloten om naar het Casino te gaan. Ik ben al vaak genoeg langs het/een casino gereden maar ik was er nog nooit binnen geweest. (en dan ben je al 22) Hier op het eiland heb je 11 casino's dus ik dacht ik ga is mee. We pakten de auto en reden richting Simson bay want daar zaten meerdere casino's. Bij het 1e casino waar we naar binnen gingen hadden ze geen speel tafels (blackjack, roulette, poker enz.) dus wij richten het 2e casino,,, Eenmaal binnen gekomen bleek de halve casino omgetoverd te zijn voor de oude garde onder de mensheid: de trouwe bingo gangers. De één was nog fanatieker dan de ander met 10 speelkaarten tegelijk maar dat mocht te pret niet drukken. Gelukkig hadden zij het naar hun zin maar wij hadden nog geen speeltafels gevonden dus vertrokken we weer, op weg naar de 3e casino! Gelukkig vonden wie die binnen een paar minuten. Hier bleken gelukkig speeltafels te zijn en we gingen fijn aan de Blackjack (één en twintigen) tafel zitten. Ik bestelde voor 20 dollar munten en met volle trots zette ik 5 dollar in voor een stel kaarten. 1e kaart: 8, 2de kaart boer = 18 punten. Het casino moet minimaal tot 17 trekken dus ik dacht dat komt wel goed. Casino 1e kaart 4, 2de kaart 8 = 10 dus er zou nog een kaart komen! 3e kaart vrouw! Shit!!! Casino 20, ik 5 dollar minder! Gelukkig kreeg ik ook weer winst dus ik kreeg weer moet en bleef mijn geld maar inzetten tot ik uiteindelijk uitkwam op 0. Mijn 1e casino bezoek was niet positief uitgevallen! Ik had misschien toch beter wat meer biertjes kunnen kopen,,,
Gelukkig waren we optijd in bed en konden we nog even 4 uurtjes slaap mee pakken. Dat was toch best moeilijk om die ochtend uit bed te komen, in m'n pak te hijsen en lekker een dagje te werken. Dit heb ik gelukkig ook weer overleefd. Woensdag kregen we dan eindelijk ons lang verwachte loon in de vorm van een cheque! Heel leuk zo'n ding maar doe mij toch maar internetbankieren! Het is hier normaal dat mensen hun loon krijgen door middel van een cheque. Daarom is het dan ook erg druk bij de banken want iedereen wil zijn cheque verzilveren. Gelukkig kreeg ik hem al de 20e. Ik had mij laten vertellen dat dit erg vroeg was maar daarom hoefde ik waarschijnlijk niet in de rij te staan om hem te verzilveren. Donderdag reed ik vanaf een klant terug en dacht ik ga even snel bij de bank langs. Ik heel gelukkig met mijn cheque opzak naar binnen. Ik kon direct doorlopen en had zo mijn 1e loon verzilvert! Ik kon er weer even tegen aan! Vrijdag was het dan eindelijk weer weekend (klinkt dat ik het heel zwaar heb maar nee zo ligt het niet. Ik heb alleen zin om toch even van dit land te genieten nu ik er dan toch ben). Maar voordat we dat gingen doen hebben we eerst nog even een nachtje met de Nederlandse buurjongens door getrokken waardoor we heerlijk van de zonsopgang konden genieten op het balkon met uitzicht over zee. Jaloers,,,? Ik zou het wel zijn! Zaterdag weer vrij vroeg ons bed uit omdat we toch nog even wat wouden zien van het eiland! Rond rijden met de auto tot we ineens(na vele strandjes)terecht kwamen bij een weg met de ene kant een heuvel met veel groen, planten en cactussen en de andere kant de zee. Hier zijn we dan ook even gestopt met een klein strandje. Op zo'n 50/75 meter in zee was er een klein eilandje. Hier moest ik heen zwemmen! 1 nadeel was wel dat er tussen het eiland en het vaste land een best harde stroming stond,,, hmmm! Toch het water in door de stroming naar het eiland. Maarjah zo'n chill eiland en geen camera. Dus ik weer terug, naar de auto, camera gepakt en met 1 hand boven het water uit terug gezwommen naar het eiland! Gelukkig was ik mijn zwemcarrière nog niet verleerd en bracht ik mijn camera droog op het eiland. Na even rond te hebben gelopen en wat foto's te hebben gemaakt gingen we weer terug naar de auto om door te rijden. We waren dicht in de buurt bij Oriental Bay dus dachten: eeey even een biertje doen daar?! hier hebben we dan ook even lekker gezeten! Op de terug weg naar huis kwamen we langs het vliegveld. Tot onze verbazing zagen wee een vliegtuig met straalmotoren staan die zo zou gaan vertrekken! Wij geparkeerd en na al die filmpjes op internet te hebben gezien dachten we: Dit willen wij ook een keer meemaken! Wij op de weg achter het vliegtuig (zit zo'n kleine 100 meter tussen). We voelden nog niets. Ik dacht al: pfff klein vliegtuigje wat kunnen we hier nou van verwachten? Mister de Piloot trekt even zijn gas VOL open en pfff wat een fucking wind kwam daar vanaf! Surfing the Fence was een feit! (voor de geïnteresseerde mensen: zoek via youtube.nl surfing the fence sint maarten) 's Avonds zijn we weer even gezellig wezen stappen waarop we zondag even fijn konden uitslapen en daarna weer even konden rond ''toeren''. Rouche bay en Mullet bay zullen we vaker gaan bezoeken. Leuke strandjes met een barretje waar je wat kunt drinken. Niet te druk en erg helder water. 's Avonds hoorden we van een latin party bij de lounche bar Prive. Rond 10 reden we die kant op. Eenmaal bij de ingang moesten we 10 dollar entree betalen maar we kregen wel een bonnetje voor een drankje! Wij chillen in de lounche banken kwam er een serveerster aan om onze bestelling op te nemen. Wij konden alles voor dat bonnetje halen vertelde ze dus wij dachten: chill! Doe maar de duurste (zoals echte Hollanders zijn). Sukkels! Die drankjes zijn nog duurden dan die 10 dollar entree! Dat gaf ons toch wel weer een goed gevoel. Iedereen op de dansvloer danste van die Spaanse salsa dansen en toen miste ik toch wel even mijn meisje! Even fijn rond schuifelen als een verliefd stelletje,,, maar helaas, nog 3 maanden wachten dus ik kan alvast de mooie plekken uitzoeken!
Vandaag, het begin van de 3e week stage. Er staat me een interim controle te wachten bij een bank!
Ik heb er zin in!

Ciao, later, doeg, hoi, KUS!

See you next time!

• 27 September 2011 - 09:14

Erik:

hoi frank ,
    heb wederom genoten van je reisverslag. je komt tijd te kort of niet . nog veel plezier vooral in de weekenden,haha
    groetjes ook van annie en johan

• 27 September 2011 - 11:22

Lori:

Ha, die Frank, we zijn jaloers op je. Het ziet er allemaal prachtig uit. Kan je in december de mooiste plekken aan Annelie laten zien. Geniet ervan. groetjes Lori

• 28 September 2011 - 14:50

Laurens & Anette:

Hoi Frank,we zijn net terug van de Franse zuidkust waar we 3 weken hebben genoten van prachtig weer.we hebben even nodig gehad om al je verhalen te kunnen lezen maar zo het lijkt gaat gaat het je prima af.
    we wensen je een leerzame stage en geniet van je omgeving.

• 28 September 2011 - 20:13

Stef:

Niet naar het casino gaan als je het niet kan:p Auwhoeren, maar leuk verhaal (dan ook de 1e die ik lees)
    Zo te zien geef je al je loon die maand alweer uit:p je bent er voor stage hé, maar jij maakt er een vakantie van

Groetjes Stef:)