1 maand weg, vroege uurtjes en een beetje work-out - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu 1 maand weg, vroege uurtjes en een beetje work-out - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

1 maand weg, vroege uurtjes en een beetje work-out

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Oktober 2011 | Nederland, Groningen

Heee

De tijd vliegt hier voorbij! Al weer een week later. Ik neem aan dat jullie allemaal nog op zijn om het lang verwachte verslag van deze week weer te kunnen doorlezen:

Enjoy,,,

Deze week op het werk werden we wat drukker! Ik moest beginnen met het voorbereiden van klanten voor de controles die er gaan komen! Woensdag hebben we een hele dag training gehad over Caseware (een boekhoud/samenstel programma), donderdag en vrijdag ben ik naar mijn 1e klant geweest. Een internationale bank. We verzorgen hier de interim controle. Dit houd in dat wij gaan kijken hoe de processen binnen het bedrijf werken en of ze wel juist worden uitgevoerd. Één van de taken is bijvoorbeeld: er wordt een lening aangevraagd en goedgekeurd. Wij zullen moeten controleren of dit op de juiste manier gedaan wordt. Van het aanvraag formulier tot het overmaken van het bedrag naar de klant, daarna zullen we nog gaan controleren of de aflossingen en rente wel worden betaald door de klant en of dit wel juist verwerkt wordt. Daarnaast heb je nog verzekeringen die door de bank verstrekt worden, declaratieformulieren, spaarrekeningen enz… Al met al is het erg interessant.

Dinsdag was er poker avond bij Bob’s Bar (hier op de Board walk). We hadden met onze buren afgesproken om daar aan mee te doen. Ieders legt 20 dollar in en kijkt waar die eindigt! 9 uur begonnen we te spelen. Je mocht tot 10 uur nieuwe fischjes bijkopen voor 20 dollar of anders moest je stoppen. Ik als Nederlander deed het dus mooi rustig aan zodat ik geen fischjes bij hoefde te kopen! Tot 10 uur ging het aardig prima en toen draaide het geluk tegen me! Half 11 lag ik eruit,,,
De 2de keer dat het gokken me niet meezit dus misschien moet ik toch niet meer mijn geld aan deze dingen uitgeven en er een lekker koud biertje voor kopen!

Donderdag heb ik het in mijn hoofd gehaald om na een maand geen sport toch maar wat te zoeken om te gaan sporten! Ik had al even rond gekeken en gevraagd naar enkele sportscholen en gelukkig zit er hier een sportschool 2 minuten lopen van ons penthouse! Eenmaal aangekomen heb ik mij een abonnement afsloten voor 3 maand. Na het betalen liep ik de zaal in waar de locals druk bezig waren om hun te brede borst en armen nog groter te pompen dan dat ze al waren! Toen kwam ik binnen: The white guy is in the building! Ik zette 1 stap naar binnen: Shittt,,, Alle blikken van deze huge niggers waren op mij gericht! Ik heb me nog nooit zo bekeken gevoeld! Na een half uur werd het gelukkig wat minder en hebben ze me hopelijk in hun hard gesloten. Toch wel even lekker om weer wat te hebben gesport! (Ik moet er toch ook wel goed uit blijven zien voor m'n meisje ongeacht de risico's die er aan verbonden zitten).

Vandaag ‘’de laatste uurtjes van het weekend’’ zal ik heerlijk in mijn bed gaan doorbrengen! Het was weer een weekend met weinig slaap en a lot of alcohol,,,
Vrijdag gingen we gezellig met alle collega’s eten bij Pineapple Pete! Een restaurantje met rustige akoestische livemuziek. 19.00 hadden we afgesproken dus Rolf en ik lopen klokslag zeven uur binnen. Niemand te bekennen, we waren als eerste! Na 5 minuten kwamen de 1e collega’s en na enkele biertjes en 40 minuten later zat dan toch eindelijk iedereen aan tafel! Het schijnt dat het hier normaler is om te laat te komen dan op tijd,,, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken! We hebben heerlijk gegeten/gedronken (Voor de geïnteresseerden: Mijn voorgerecht: huis salade, hoofdgerecht: een verse Grouper file gehad waarover heen zat: gesmolten kaas met gecruste stukjes krab en spinazie gratine en als nagerecht: dark rum creme brulee!) en alles werd betaald door KPMG (scheelt weer 50 dollar voor deze arme student. KPMG! Hartelijk bedankt!). Na het eten zijn we nog met een paar collega’s bij een ander barretje aan de overkant gezeten. Om half 2 ging de baas naar huis en wij naar de Soggy Dollar Bar om verder te feesten tot in de vroege uurtjes. Om de thuisblijver toch nog een beetje aandacht te geven was ik zo vriendelijk om mijn wekker om 10 uur te zetten zodat ik nog even kon skypen. Het positieve hiervan was dat ik nog de hele dag overhad ipv de hele dag lekker in je bed liggen te stinken! Misschien moet ik dit toch vaker doen.
Zaterdags zijn Rolf en ik weer de auto in gestapt om het eiland verder te bekijken! Onze collega wees ons erop dat Happy Bay een erg mooi strand zou zijn dus hier gingen we dan ook heen. Om bij dit strand te kunnen komen moesten we naar Frair’s Bay om daar onze auto te parkeren en vanaf daar moesten we dan nog 10/15 minuten lopen door de boesh boesh. Eenmaal aangekomen gingen we ons eerst afkoelen in het water van Frair’s Bay. Gelukkig had ik mijn snorkel meegenomen want je kon er erg leuk snorkelen! Na een uurtje te hebben gesnorkeld en veel gekleurde visjes, grote zeesterren en een pijlstaart rog te hebben gezien gingen we ons wagen aan de wandeling richting Happy Bay! Het kleine pad lijde ons ‘’door de bosjes en langs het water’’ naar een kleine opening waar licht vandaan kwam. Toen we dichter bij kwamen zagen we al het witte zand en het groene water. Eenmaal door de opening gekropen stonden we op een strand die je alleen maar kent van een ansichtkaart! De zon hoog aan de hemel, palmbomen, wit zand en een kristal heldere zee! Dit was het lopen zeker waard en ik zal hier vast en zeker nog vaker terug gaan komen!
’s Avonds zijn we naar Le Shore geweest. Een club in het Franse gedeelte van dit eiland. Buiten aan het water met een klein zwembad en goede dance muziek! Jammer dat de muziek om 3 uur al weer uit ging dusss AFTER PARTY @ our place! Misschien was dit toch een wat minder goed idee voor mijn nachtrust want we konden al weer gaan zonnebaden voordat we gingen slapen. Dit was ook 1 van de redenen dat we zondag lekker chill niets hebben gedaan. Voor ons huis een beetje in het water gedobberd en chillen op ons balkon met een glaasje koud water om de kater weg te spoelen!

Aankomende week zal ik de hele week bij de klant zitten. De theorie in de praktijk brengen! Ik heb er erg veel zin in!

C U Next week!
Later, Doeg, Kus, Ciao




PS:
Mijn local nummer: +599 586 3045

En op aanvraag van m'n vader: een foto van mijn schoenen collectie,,,


  • 03 Oktober 2011 - 21:15

    Erik :

    hoi frank heb je verslag gelezen ,
    zit nu alweer te wachten op het volgende verslag. de tijd vliegt voorbij.
    groetjes ook van ANNIE EN JOHAN .

  • 05 Oktober 2011 - 08:33

    Marlies:

    Heey Frank, Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar.. Echt weer heel jaloers makend hoor al die verhalen en foto´s!! Heel veel succes en veel plezier, en ben benieuwd naar je volgende verhalen! xx
    P.s we zullen zaterdag op de NSZK in Nijmegen een drankje op je verjaardag drinken hoor ;)!!

  • 05 Oktober 2011 - 13:28

    Mariel En Jan :

    hoi frank
    wel een beetje laat .
    maar zo te zien red je je wel daar.
    a,s zaterdag big party on the beach ???
    groetjes vanuit een bewolkt herfstachtig oldenzaal
    JAN en MARIEL

  • 06 Oktober 2011 - 08:43

    Sjoerd:

    ook hier maar even dan ;)
    Lookin' good! kan ik ook foto's aanvragen van de party's ;)
    btw goed id hierboven! doe je verjaardag op het strand, heb ik ook gedaan! wel weggestuurd omdat we op een schildpadden nest zaten te bbq'en maartoch..
    geniet ervan!

  • 07 Oktober 2011 - 06:28

    Stef:

    Op die foto ben je net zo hard aan het werk al je vader:p haha

    Leuk verhaaltje bro

  • 08 Oktober 2011 - 09:14

    Jan En Mariel:

    Hiep Hiep hoera.
    Frank gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een mooie zomerse feest party van.
    Groetjes doei

  • 08 Oktober 2011 - 09:42

    Annie En Johan :

    hoi frank
    gefeliciteerd met je verjaardag.
    we wensen je nog vele mooie en gezonde jaren.
    maak er een mooie dag van , we houden de borrel nog te goed als je terug komt haha ,.
    dikke kus anie en johan.

  • 08 Oktober 2011 - 09:44

    Erik :

    hoi frank
    gefeliciteerd met je verjaardag.
    maak er een mooi feest van on the beach.
    groetjes vanuit een koud oldenzaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 28209

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: