Kickboxen, Caribische feest en eigen Beach Party - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu Kickboxen, Caribische feest en eigen Beach Party - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Rikhof - WaarBenJij.nu

Kickboxen, Caribische feest en eigen Beach Party

Door: Frank Rikhof

Blijf op de hoogte en volg Frank

11 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi

Ten eerste! Bedankt voor jullie felicitaties, hallmark kaartjes, smsjes, mailtjes enz,,,!
Afgelopen zaterdag (8 oktober) was ik natuurlijk jarig! 23 jaar alweer,,, maar voordat ik mijn verjaardag kon vieren was er eerst nog een werk week waar ik doorheen moest komen. Dit klinkt misschien een beetje negatief maar dat was het totaal niet! Ik heb fijn de week bij de klant doorgebracht. Elke middag ff chill lunchen bij de Subway of een look a like Subway en 'savonds lekker chillen @ home. Dat lunchen is wel een nadeel als je naar de klant gaat! Normaal gaan we naar het kantoor, lopen we even tussen de middag naar de supermarkt om verse broodjes te halen voor de lunch maar dat gaat nu een stuk minder. Dat is dus ook niet goed voor mijn portemonnee! Dus deze week wordt het gewoon weer boterhammen meenemen van thuis aangezien we weer de hele week bij een klant zitten! Voor de rest is het erg leuk. De theorie op school komt nu eindelijk van pas en je herkend dingen die je doet. Verder van wat ik gehoord heb dat het bedrijfsleven de accountants niet zo chill vinden dat klopt ook. Zij moeten natuurlijk documenten voor ons pakken die wij graag willen zien dus dan moeten ze tijd vrijmaken en kunnen ze dus niet verder met hun eigen werk. Dus in het begin was alles nog wel prima maar aan het einde merkte je wel dat ze dachten van: Hmmm heb je hem ook weer,,,
Donderdag was er een party bij de Tantra (een Club hier) Het hete Flavors of the Caribbean. Eenmaal aangekomen stond de hele zaal ''los'' te gaan op een lokale reggae band! Het leek een beetje op schuifelen alleen dan anders. Hahaha jaaa daar wordt je wijs van he. Aan de bar was alles 2 halen en 1 betalen! Dat is natuurlijk altijd goed voor al die arme studenten hier! Dat compenseert die lunches van mij weer een beetje,,, hahah.
Vrijdag weer om 8 uur op het werk viel toch wel een beetje tegen. Na 3 uur slaap ben ik de dag nog wel door gekomen maar eenmaal thuis gekomen heb ik toch maar even een klein schoonheidsslaapje gedaan. Vrijdag avond was er een feest op de boardwalk. Onafhankelijkheid feest of iets. Was wel gezellig, overal weer kraampjes, live muziek en erg druk. Wij hebben natuurlijk weer bij ons stam cafe gezeten. Bobs Bar!
Zaterdag was natuurlijk mijn verjaardag! We hadden via Facebook (een Sint Maarten Facebook pagina) iedereen uitgenodigd voor de Beach Party die we zouden geven. Er werd niet heel veel op gereageerd, we hadden het dan ook pas donderdag avond erop gezet (dus een beetje kort dag) maar we wisten dus niet wie er zou komen,,, Op onze buren na dan. We wisten dus dat we sowieso al met 6 personen waren! Overdag allemaal boodschappen gedaan (Bier, fakkels, koelboxen geregeld, zakken met ijsklontjes voor in de koelboxen, chips, muziek enz...) 'S avonds hebben Rolf en ik chill gebbq't (of hoe je dat schrijft) en toen alles klaarzetten voor de Beach Party!
Iedereen was welkom vanaf 9 uur. het BBQ'en neemt altijd meer tijd in beslag dan je denkt dus wij waren rond kwart voor 9 klaar. Toen alles snel klaargezet: Verlengsnoer vanaf het balkon naar beneden, koelboxen klaar zetten, koelboxen vol stauwen met bier en koude ijsklontjes, tafel, boxen, gekleurde kerstlampjes, fakkels, chips, plastic bekers enz... en toen zaten Rolf en ik daar om kwart over 9 en niet weten wie en hoelaat er mensen zouden komen! Hmmm 1e biertje op, 2e biertje op, (het was onderhand al 22:00 uur) 3e biertje,,, en gelukkig daar zagen we dan een groep jongeren over het strand onze kant op lopen! Het feest was begonnen! Daarna kwamen er mensen van alle kanten aangelopen, de buren kwamen van het werk met de mededeling ''we hebben zo nog een verrassing''. Dat hebben we allemaal snel geweten! Van alle kanten kwamen er ineens waterballonnen uit de lucht vallen,,, (met een temperatuur van minimaal 25 graden 's nachts maakt dat niet zoveel uit) Di (de barman van Bobs Bar) had nog een fles MOËT (Champagne) meegenomen met allemaal kleine bekertjes. Die ging natuurlijk open, iedereen een klein beetje champagne en CHEERS!!! Op mijn 23e jaar. Het bier stroomde soepeltjes door mijn keel het zelfde geld voor de Bacardi, Captain Morgan, en de andere drank die er lag,,, Ik heb zelfs nog met m'n zatte kop vuurgespuuwd! (Voor mijn bezorgde moeder: Het was achteraf niet zo'n goed idee maar alles is goed gegaan) 1 ding zou ik wel afraden! Lampen olie in je mond is niet zo lekker,,, maar gelukkig stond er al weer en biertje voor me klaar om de smaak weg te spoelen. Een Beach Party zonder dat mensen in de zee springen is geen Beach Party dus Frank werd op de schouder meegenomen en het water in gegooid. Op gegeven moment was het al weer licht en de eerste local kwam er al weer langs lopen! Ofcourse hebben we deze goede man even geroepen en hem een biertje aangeboden! Deze heeft hij natuurlijk niet kunnen afslaan en de groep werd weer wat groter tot al het drinken op was en we de zooi weer konden opruimen! 8 uur lag ik in mijn bedje en heb de zondag heeeeeerlijk geslapen! Op naar volgend jaar en de nieuwe week was al weer begonnen!

See you next week!

Kus, groetjes, knuffel, doeg, hoi later,,,



  • 11 Oktober 2011 - 05:25

    Marianne:

    Hoi Frank,
    Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen. Op een paar werkmomenten na is jouw stage één groot feest. Dat wordt wel afkikken straks in het saaie Nederland. Weet je dat het koningshuis op 3 november Sint Maarten bezoekt i.v.m. de onafhankelijkheid? Groetjes.

  • 11 Oktober 2011 - 10:49

    Lori :

    Hoi Frank,

    Om jaloers op te worden zo'n beachparty op het strand! Neem aan dat je weet wat veel alcohol met je hersens doet, die je nog hard nodig hebt voor je studie. Maar begrijp dat de theorie nu met de stage meer op zijn plaats valt, dat is alleen maar goed. Knap dat je tijd hebt voor zo'n uitgebreid reisverslag! Veel fun en werkplezier nog!
    groetjes Lori

  • 11 Oktober 2011 - 13:48

    Stef:

    En waarom was ik niet uitgenodigd?
    Frank komt straks terug als alcohol verslaafde accountant!

  • 11 Oktober 2011 - 21:34

    Erik:

    is een keer wat anders dan verjaardag in holland of niet .
    verslag was weer goed ,ok groetjes en tot wederhoren .
    erik

  • 13 Oktober 2011 - 10:22

    Frank:

    Frank! Ziet er leuk uit kerel, je hebt het naar je zin merk ik wel. haha dat vuur spuwen is sowieso voor herhaling vatbaar! ;) Have fun, kijk uit naar je volgende verslag!

  • 17 Oktober 2011 - 19:47

    Sjoerd:

    btw, hieronder. frank = sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 28207

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 17 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: